További 12 darab KC-46A Pegasus tankergépet szállíthat az amerikai légierő (USAF) részére a Boeing, ezzel összesen már 79 példányban értékesítette a gyártó a 767-esen alapuló katonai típusát a hadseregnek.
Az USAF várakozásai szerint a most megrendelt 12 repülőgépet 2023 áprilisáig leszállítja a Boeing, a szerződés 1,6-1,7 milliárd dolláros költségét még a 2020-as katonai költségvetésből finanszírozzák. Ugyanakkor a gyártó még vár egy másik szerződés módosítására, mert 15 példány költségét már a 2021-es büdzséből fizetik ki – írta meg az Aviationweek.
Frissítés: január 21-én az USAF ismét módosította a KC-46-osokra vonatkozó szerződését, és 2,1 milliárd dollár értékben újabb 15 példányt rendelt meg a Boeingtól, 94 gépesre duzzasztva a rendelésállományt. A gyártó kiemelte, hamarosan akár harctéri kommunikációs csomópontként is használható lesz a típus.
Jamie Burgess, a program alelnöke kiemelte: az amerikai légierővel közösen még több jövőbe mutató fejlesztés valósulhat meg az új generációs légi utántöltő gépen.
A KC-46-os számára fontos év lesz az idei, mert az USAF várhatóan idén dönti el, hogy saját költségén miként módosíttatja a gépek Remote Vision System (RVS) rendszerét.
Az már biztos, hogy a rendszer áttervezéséért és a kapcsolódó munkákért nagyobb összeg landolhat a Boeing kasszájában.
A hibák a rossz, hiányos tervezési útmutatások nyomán keletkeztek: az RVS a merev csöves üzemanyag-utántöltő rendszert kezelő operátor munkáját teszi lehetővé a gép fedélzetéről, ám nem mindig adott megfelelő képet. A szoftveres módosítások mellett ezért a munkaállomást is át kell tervezni.
A KC-46A Pegasus az elmúlt időszak egyik legfontosabb, és a nagy számban üzemelő KC-135-ösök kijelölt váltótípusaként egészen biztosan hatalmas bevételt termelő katonai típus a gyártó számára. Ennek ellenére szolgálata első két évében sorra derült fény a hibákra, amelyek egy részét a Boeingnek saját költségén, profitja kárára kellett orvosolnia, csak kisebb részére kapott plusz pénzt USAF-tól.