Többszáz pilóta hagyhatja ott az amerikai Allegiant Airt, mert azt mondják, túlterheltek és alulfizetettek, sőt, a légitársaság nem törődik a gépek karbantartásával sem, emiatt többször veszélybe is kerültek.

Fotó: Allegiant-Facebook | © AIRportal.hu

Fotó: Allegiant-Facebook

Az ABC hírtelevízió tudósítása szerint a nevadai székhelyű diszkont légitársaságnál a pilóták egyre inkább elégedetlenek, szakszervezeti vezetőjük, Daniel Wells azt mondta, csak a pilóták tudása mentette meg eddig az Allegiant, hogy katasztrófa történjen, mert a cég nem foglalkozik semmivel, az üzemelésben rengeteg probléma van.

Egy nem rég ötszáz pilóta megkérdezésével készült felmérést szerint több, mint felük úgy véli: a légitársaság ütemezési és beosztási rendszere zűrzavart és fáradtságot okoz és elegük van abból, hogy a vezetés nem képes tárgyalni a szakszervezettel. Emellett több, mint felük nem engedné meg családtagjainak, hogy felüljenek a cég bármelyik gépére.

A hírtelevízió felidézte, hogy a felmérés néhány nappal az Allegiant újabb balesete után került nyilvánosságra. Legutóbb Poenix-ben egy új Airbusnak hajtóműproblémái akadtak egy átstartolás közben. Bár a gép később biztonságosan landolt, a szakszervezet szerint ez is azt mutatja, hogy az Allegiant nem fordít kellő figyelmet a karbantartásra.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ahány műszaki hiba, annyi felmondott pilóta

Fotó: Wikimedia Commons | © AIRportal.hu

Fotó: Wikimedia Commons

Egy belső levél szerint a légitársaságnál 2011 és 2014 között hatszáz százalékkal nőtt a pilóták távozása. Az céget a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) is vizsgálja, mert kiugróan magas a kényszerleszállások és megszakított felszállások száma.

Az ABC kereste az Allegiant szóvivőjét, aki nem reagált az esetre. Később egy közleményben azt írta: a cég nem hajlandó beszélni azzal az újságíróval, aki elferdíti a tényeket. Hozzátette: az utasok és a hajózó személyzet biztonsága mindenek felett áll.

Az Allegiant jelenleg 84 gépből álló flottát üzemeltet, ennek gerincét a McDonell Douglas MD-83-asok és Airbus A320-asok adják. Előbbi típusokat 2020-tól szintén A320-asokra cserélik.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!