Tovább csúszik a Mitsubishi Aircraft Corporation regionális gépének, az MRJ-nek berepülési programja, a gyártó egyelőre nem közölt új időpontot az első gép leszállítására.
Szűkszavú közleményében a gyártó honlapján annyit közölt, hogy a gépek folytatják a berepülési programot, amelyet november 11-én kezdtek meg a szűzfelszállással. Emellett a menedzsment december végéig újratervezi a tesztfázist, illetve a gép első átadásának időpontját.
Ez lesz a negyedik csúszás a gép fejlesztésének történetében. A szűzfelszállást először 2012 második negyedévére időzítették, majd a dátumot először 2013-ra, majd később 2014 tavaszára módosították a hajtóművek beszerzési nehézségei miatt. Szintén a hajtóművek, illetve egyéb alkatrészek beszerzése miatt csúszott meg harmadszor is a program 2013-ban.
Az első tervek szerint az első gép az All Nippon Airways színeiben 2014 első negyedévében állt volna forgalomba, a legutóbbi tervek szerint ez 2017 második negyedévénél korábban nem fog megtörténni.
Amennyiben a mostani csúszás nem fog hónapokig húzódni, akkor még meg tudnak tartani néhány hónapnyi előnyt legnagyobb riválisuk, a brazil Embraer E-Jet családja második generációjának szolgálatba állása előtt és az üzemelési tapasztalatok nagyon fontosak lesznek.
A Mitsubishi Aircraft Corporation, a Toyota és a Fuji Heavy Industries közös gyermekének szűzfelszállása a dubaji légi szalon idején volt Nagojában, a gép 15 ezer láb (4500 méter) magasságig emelkedett és elérte a 150 csomós sebességet.