Trükközni kényszerül az Airbus, hogy tartani tudja a saját maga által kitűzött 2016-os átadási célszámot. A háttérben az A320neo és az A350-es gyártása körüli mizériák állnak: a neónál a Pratt hajtóművei, az XWB-nél kabinberendezési problémák hátráltatják a gyártás felpörgetését.
Újabb műszaki hiba hátráltatja az A320neo gyártást
Újabb 60 darab A380-ast rendelhet az Emirates
Megvan az FAA-EASA légialkalmassági a CFM hajtóműves A320neóra
A gyártó lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint a Cathay Pacific is átvette első Airbus A350-esét, ezzel a Hong Kong-i székhelyű légitársaság lett a világon a hatodik XWB-üzemeltető.A 280 székes, 900-as verzióval a Cathay új festése is debütált.
A háttérben lévő folyamatok azonban fejtörést okoznak az Airbusnak. Mint az a hamburgi gyártóbázison tartott innovációs napon elhangzott, nagy nehézségek árán tudják csak felpörgetni az A350-esek gyártását, amelynek hátterében a bedolgozó alvállalkozók állnak, akik nem tudnak elég alkatrészt leszállítani a kabin kialakításához
A tervek szerint idén legalább ötven A350-est kellene átadni szemben a tavalyi tizennéggyel, de idén április 30-ig eddig mindössze hatot adtak át az üzemeltetőknek,
összesen pedig huszonegyet repültek át Toulouse-ból. 2018-ra az Airbus havi 10-re szeretné növelni a gyártási rátát, jelenleg több mint 40 gép van már az összeszerelő sorokon.
Fabrice Bregier vezérigazgató arról is beszélt, hogy bár keresik, egyelőre nem találják a piacot az A350-1000-esnél még hosszabb változatnak. Közölte továbbá: meg fog szabadulni azoktól a beszállítóktól, akiknek köszönhetően nem tudják a gyártást felpörgetni.
Zűrök vannak az A320-assal is
Nehezíti viszont a helyzetet, hogy az A320neóval is problémák vannak, bár ezekért nem az Airbus, hanem a hajtóművek gyártója, a Pratt & Whitney felelős, még mindig nem sikerült ugyanis a gyártó által korábban szoftveresnek titulált problémát megoldani.
Emiatt több gép is hajtóművek nélkül áll a gyártósoron.
Hogy az Airbus tartani tudja a gépátadási rátáját
előbbre hozták egyes későbbre ütemezett, még régi hajtóműves (ceo) gépek összeszerelését,
ezzel betömve a gyártókapacitásban keletkező lyukat. John Leahy kereskedelmi igazgató megjegyezte, hogy bár az A320neoból hatvanat terveznek gyártani egy hónapban 2019-től, de a piac a havi 63-at is fel tudna szívni.
Emellett Toulouse ragaszkodik az átadási darabszámhoz annak ellenére, hogy az elmúlt évhez képest 7 százalékkal esett idén az átadott gépek száma az előző évihez viszonyítva. Idénre az Airbus 650 átadott repülővel számol, 2,3 százalékkal többel, mint tavaly.
Tom Williams, az Airbus üzemeltetési igazgatója az A380-assal kapcsolatban elmondta, hogy a program folytatását egyre nagyobb kérdőjelek övezik, ugyanis csökken a kereslet a nagy, négyhajtóműves gépek iránt. Emiatt a gyártókapacitást is csökkentették, Hamburgban az egyik sort A320-asokra állították át a költségcsökkentés miatt.
Az Airbus az A380-as program jelentős lassulásával döntéskényszerbe került, bár hivatalosan még nem ismerték el, de az Emirates kimondta helyettük, hogy nem lesz A380neo, emiatt a dubaji székhelyű légitársaság „kénytelen” a régebbi A380-asokból rendelni újabb 60 darabot.