Szerencséjére kihűléses tünetekkel átvészelte az utat az a 16 éves fiú, akit a maastrichti repülőtéren találtak meg egy Londonból érkező áruszállító repülőgép futóműaknájában.
A Luchvaart Nieuws beszámolója szerint a hivatalos tájékoztatás nagyon szűkszavúan annyit árult el, hogy a múlt héten egy potyautas került elő a London-Stanstedről érkező egyik áruszállító repülőgép futóműaknájából.
A kihűlést leszámítva komolyabb sérülés nem érte, kórházba vitték.
Az később derült ki, hogy egy 16 éves, kenyai fiatalról van szó, de azt egyelőre nem tudják, miként juthatott fel a repülőgépre.
Radaradatok alapján a holland szaklap kiderítette, hogy a fiatal fiú a Turkish Airlines TK 6305-ös cargo-járatát teljesítő, TC-JCI lajstromjelű Airbus A330-200F áruszállító repülőgépen érkezett a holland városba. A gép Isztambulból Stanstedre, majd onnan Maastrichtba repült, az egyelőre nem világos, hogy a török főváros repülőterén, vagy a London-környéki légikikötőben mászott fel a gépre a fiatal.
A futóműaknában tartózkodás három szempontból sem életbiztosítás. Egyrészt kialakításából adódóan általában nincs benne túl sok hely, jól kell helyezkedni ahhoz, hogy a futómű a behúzáskor ne nyomja agyon a potyautast. A másik, hogy 8 ezer láb magasság fölött kihűléssel kell számolni, a járat viszont a Flightradar szerint 19 ezer láb magasságban repült.
A harmadik, hogy ezen a magasságon a levegő rendkívül ritka, a futóműaknában nincsenek olyan körülmények, amelyek kedveznének az emberi szervezet, első sorban az agy működésének. Az itt tartózkodó ember pár perc alatt hypoxiás, azaz oxigénhiányos állapotba kerülhet, és elveszítheti az eszméletét, akár bele is halhat.
A futóműaknában tartózkodó, a repülés közben öntudatlan állapotba kerülő potyautasok sok esetben a leszállást megelőző, pár ezer lábon végrehajtott futóműnyitáskor, vagy a földetéréskor nagy sebességnél kizuhannak a repülőgépből, és ez végez velük, ha nem haltak meg a kihűlés vagy az oxigénhiány következtében.