Új repülőgép-szimulátort adtak át Budapesten, amely elsősorban a légitársaságokhoz felvételiző, már szakszolgálati engedéllyel rendelkezőknek nyújt segítséget.
A Simnest új szimulátora egy tanúsított nem típusspecifikus szimulátor, amely az úgynevezett FNPT II MCC minősítési szintet kapta meg, így számos különböző képzési szakasz (MCC, JOC, APS) elvégezhető ezeken a szimulátorokon. A leendő pilóták többek között megismerkednek a több pilótás repüléssel, a sugárhajtású repülőgépek működtetésével, illetve légitársasági körülményeket tudnak szimulálni.
A kialakítás során az Airbus A320 pilótafülkéjét vették alapul, az elsődleges kormányszervek és vezérlőszervek mind kialakításukban, mind elhelyezkedésükben azonosak az Airbus pilótafülkéjében láthatóakkal, emellett a szimulált fedélzeti rendszerek, illetve a tréner által aktiválható hibajelzések is a valósághűség igényével születtek meg.

Kacsó Miklós, a Simnest technikai igazgatója a szimulátor bemutatásakor lapunknak elmondta, termékük egyelőre nem tartalmazza azt az adat- és szoftvercsomagot, amely a szimulátort pontosan úgy irányítja, mint egy valódi Airbus A320-ast, ezért nem alkalmas típusvizsga lebonyolítására. Ezt az Airbustól kell beszerezni: a Simnest célja, hogy jövőre megvásárolja és beépítse ezt a csomagot, amivel utána a típusképzés felét már el tudják végezni.
A most átadott szimulátorban a vizuális megjelenítéshez a Prepar 3D szoftverét használják, de a repülőgép viselkedését saját fejlesztésű program kezeli, ezt pilótákkal együttműködve alakították ki, egy külföldi partner bevonásával.
Cseh Tamás, a Simnest vezérigazgatója azt mondta, az FNPT 2 MCC szimulátor ebben a formájában elsősorban azoknak a kisgépes pilótáknak nyújt segítséget, akiknek már van szakszolgálati engedélye és szeretnének légitársasághoz kerülni.

A tapasztalatok szerint ugyanis a cégek egyre kevesebb repült órával rendelkező pilótákat alkalmaznak, a felvételi előtt ezen a szimulátoron tanulhatják meg egyebek közt a kétpilótás repülés szabályait és eljárásrendjét. A vezérigazgató megjegyezte, hogy ügyfeleik 90 százaléka olyan oktatószervezet, amelyek ezekre a képzésekre fókuszálnak.
A jövőbeni tervek között szerepel egy szemmozgást figyelő rendszer telepítése is, amelynek az eljárásrendek tanításakor veszik majd hasznát.