Nem biztos, hogy baleset okozta a TWA légitársaság 800-as járatának 1996-ban bekövetkezett pusztulását – közölte egy új dokumentumfilmre hivatkozva szerdán internetes oldalán az ABC televízió.

A TWA New Yorkból Párizsba tartó utasszállító gépe 1996. július 17-én, 11 perccel a felszállás után a levegőben robbant fel, 230 ember halálát okozva. A tragédia lehetséges okáról a legkülönbözőbb elméletek kaptak lábra, a fedélzetre felcsempészett pokolgéptől kezdve a rakétatalálaton át egészen a meteorittal való ütközésig.

A szövetségi közlekedésbiztonsági hatóság (NTSB) négyévi vizsgálat után arra a következtetésre jutott, hogy feltehetően az üzemanyagtartály robbant fel. Azt, hogy mi robbantotta be a kerozint, a nyomozás nem tudta minden kétséget kizáróan megállapítani. A NTSB rövidzárlatra gyanakodott.

Egy, az Epix kábeltévé-csatornán júliusban bemutatandó dokumentumfilmben azonban az ügy kivizsgálásában részt vett hat szakember megtörve eddigi hallgatását azt állította egybehangzóan, hogy az NTSB zárójelentésének következtéseit “szándékosan meghamisították” és hogy a szövetségi hatóságok “módszeresen aláaknázták” a nyomozást.

A film megszólalói szerint a roncsokon semmi sem utalt műszaki hibára és a nyomok alapján a robbanás kívülről érte a gépet. Egy nyilatkozó elmondta: biztonsági kamerák rögzítették, ahogy a Szövetségi Nyomozó Iroda (FBI) emberei egy hajnali órában “ismeretlen okokból” átkutatták a bizonyítékokat tároló hangárt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Tom Haueter, az NTSB volt légi biztonsági igazgatója az ABC-nek kijelentette, hogy a gépen “nem volt jele” a külső behatolásnak, és hogy a belső robbanásra utaló bizonyítékok “megingathatatlanok”.

A film megszólalói új vizsgálatot sürgettek az ügyben, amire válaszul az NTSB szerdán közölte, hogy noha nem szokott ilyet tenni, kész lenne erre, ha új bizonyítékok merülnek fel.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!