Újabb probléma jelentkezett a Dreamliner General Electric által szállított GEnx hajtóműveknél, a meghibásodás az olajnyomás elvesztésével járhat – írták ausztrál lapok.
Módosítani kell néhány GEnx-hajtóművet jegesedés miatt
Pont amikor a Boeing és az ANA együtt ünneplik az ötvenedik Dreamliner átadást az ausztrál lapok megszellőztetik, hogy újabb probléma van a géppel. A Jetstar ausztál diszkont légcég is szenved ettől, a News.com.au híroldal szerint a General Electric GEnx hajtóműveivel van probléma.
A jelenségről a News.com.au szerint a légitársaság tud, de kijavítani egyelőre nem tudták, ezért a gépek úgy repülnek, hogy a légitársaság tudja: a nem részletezett hiba az olajnyomás elvesztésével járhat. Legutóbb ezért kellett egyik Japánból Ausztráliába tartó gépüknek Guam szigetén kényszerleszállást végeznie.
A lap emlékezetett, hogy a GE korábban egy karbantartási útmutatót adott ki a GEnx hajtóművekhez, amelyben olyan alkatrész javítására térnek ki, amely korábban nyolc repülés közbeni motorleállást és olajnyomásvesztést okozott.
A légitársaság a lapnak azt mondta, jól haladnak a probléma megoldásával, és hamarabb végeznek vele a teljes flottán, mint azt a GE kérte. Hozzátették: a hajtómű gyártójával együtt folytatják a guami kényszerleszálláshoz vezető okok vizsgálatát.
A GE azt nyilatkozta a lapnak, hogy folyamatosan vizsgálják a GEnx hajtóműveik teljesítményét.
A Jetstar szóvivője cáfolva az értesüléseket azt mondta, a hajtóművek karbantartási naplói alapján nem tudnak olyan üzemeltetési problémáról, amely veszélyeztetné a biztonságos repülést, a GEnx hajtóművekkel szerelt 787-esek kiváló rendelkezésre állással bírnak.
Múlt vasárnap a Jetstar 12-es járata Naritából Goald Coastra Guam szigetén szakította meg útját egy olajnyomással kapcsolatos probléma miatt. A pilóták elővigyázatosságból leállították az egyik hajtóművet és az Egyesült Államok területén lévő Guam repülőterén landoltak.
Idén áprilisban a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) módosítást rendelt el a General Electric GEnx-1B hajtóművek egyes típusaira jegesedés miatt. A Boeing és a GE akkor azt közölte, hogy még a direktíva kibocsátása előtt megterveztek egy módosítást, az eljárást pedig már a légitársaságok rendelkezésére bocsátották.