Megújítja a Beechcraft King Air 200-as szériát a gyártó Textron Aviation, amely december 2-án bemutatta a King Air 260 új generációs turbólégcsavaros repülőgépet.
Az új típus lényegében az augusztusban bemutatott és októberben forgalomba állt King Air 360-as kicsinyített változata, ugyanazokat a technológiákat és fejlesztéseket tartalmazza elődjéhez képest, mind a pilótafülkében, mind pedig az utaskabinban.
A King Air 260-ast eddig teljes titokban fejlesztette a Textron Aviation, a gyártás már jóval a leleplezés előtt megindult.
Ennek köszönhetően a várakozások szerint már 2021 első negyedévében megszerezheti a légialkalmassági bizonyítványt az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól (FAA).
Az új variáns egyesíti magában egy már kiforrott konstrukció és a legújabb technológiák előnyeit
– írta közleményében a gyártó.
A pilóták munkáját számos, a kisebb turbólégcsavaros repülőgép-típusok között eddig ritkán alkalmazott megoldás segíti, például a digitális nyomásszabályzó rendszer, a Collins Aerospace által gyártott Multi-Scan időjárási radar, vagy a ThrustSense automatikus hajtóműteljesítmény-szabályzás, amely a felszállástól a leszállásig képes automatikusan kezelni az erőforrásokat. Ezen berendezések mindegyike alapfelszereltség lesz az új szériában.
Ugyanez igaz a Collins Pro Line Fusion avionikára is, amelyet egyébként korábbi szériákhoz opcionálisan kérhették a megrendelők. Az új King Air 260-asok fedélzetén mindössze kilenc ember foglalhat helyet – emiatt a célközönség egyáltalán nem azonos a valamivel nagyobb 300-as szériáéval.
A megrendelő kívánsága szerint viszont kevesebb utasra is berendezhető a kabin bőr fotelekkel. A hatótávolság ezzel szemben tekintélyes 3180 kilométer 310 csomós (574 kilométer/órás) utazósebesség mellett.