Az Egyesült Királyság adócsökkentéssel, Ausztrália pedig támogatott jegyárral szeretné segíteni a légiközlekedést és a turizmust a következő hónapokban.
A Reuters jelentése szerint a brit kormányzat szeretné csökkenteni a belföldi járatok utasai után fizetendő adót, hogy ezzel is támogassa a hálózat újraindulását. A tárgyalásokat tavasszal kezdik meg.
Ezt régóta kérik már a helyi légitársaságok, Johan Lundgren, az Easyjet vezetője már üdvözölte is a kezdeményezést, de jelezte, gyors cselekvésre van szükség, mert rendkívül fontos lenne az idei nyári időszakban jó forgalmat produkálni. Az egyeztetések azonban hetekig, sőt hónapokig is eltarthatnak a hírek szerint.
A javasolt kedvezmények között szerepel a retúr jegyek visszaúti felére az adó eltörlése, vagy új, alacsonyabb teher megállapítása.
A belföldi utasok után fizetendő adóból 3,7 milliárd font folyt be 2019-ben a költségvetésbe. Mértékét a repült út hossza és a járat fajtája (belföldi vagy nemzetközi) határozza meg. A Greenpeace a csökkentésről szóló javaslatot nonszensznek nevezte.
Szintén a Reuters számolt be arról Scott Morrisson miniszterelnök beszédét előre megszerezve, hogy Ausztrália támogatott jegyárakkal akar a két helyi légitársaság, valamint a turizmus segítségére lenni.
Az állam 800 ezer belföldi jegy árának 50 százalékát átvállalná április 1. és július 31. között 13 célállomás esetében, cserébe a légitársaságok növelnék a járatszámot az érintett útvonalakon.
Emellett az állam további támogatást nyújtana a Qantasnak és a Virgin Australiának október 31-ig, az ország várhatóan ekkor nyitja meg határait a nemzetközi utasok előtt. Addig 8600 dolgozó munkahelyének megmaradását, valamint a repülőgépek készültségben tartását finanszírozza a kormány, bár a miniszterelnök pontos összegeket nem említ.
Ausztráliában a turizmus az egyik legjelentősebb tényező, 60 milliárd ausztrál dollár értékben járul hozzá a gazdasághoz, és a teljes munkaerő 5 százalékát foglalkoztatja.