A válság után emelkedni kezdett az üzleti repülés Európában, de a gépmozgások alapján úgy tűnik, a szektor ismét nehézségek elé néz.

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu

Az Aviation Week a belga Business Aviation Associationtól kapott adatokra hivatkozva azt írta, hogy 2015-ben a legnagyobb mértékben a diszkont légitársaságok európai indulásai emelkedtek, összesen 5,4 százalékkal, míg az üzleti repülések 2 százalékkal csökkentek.

Annak ellenére, hogy a gazdasági és politikai környezet alapvetően pozitív, az unió gazdasági termelése felfutóban van és az alacsony olajárak is segítették a szektor fejlődését.

Fabio Gamba, a szervezet elnöke Brüsszelben azt mondta, hogy a GDP növekedési ütemének, és az üzleti utazások adatának kettéválása figyelmeztető jel lehet, mivel ez a két adat összefügg: ha csökkent a “bizjetek” gépmozgása, akkor fél éven belül csökkent a GDP is, ennek alapján egy újabb gazdasági lassulás következhet be.

A kontinensen a diszkontok forgalom nőtt, az áruszállítás és a full service légitársaságok gépmozgása az előző évi szinthez közel volt, csak az üzleti repülések száma csökkent 2015-ben, de a tendencia folytatódik: 2016 első két hónapjában is csökkenést regisztrált az Eurocontrol. E szerint januárban és februárban a tavalyival megegyező szintű volt a csökkenés mértéke, de 0,3 százalékkal magasabb a 2014-esnél. Átlagosan 125-tel kevesebb európai indulást regisztráltak naponta 2015-ben a négy évvel korábbihoz viszonyítva.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Gamba meggyőződése szerint egy újabb, 2009-óta a harmadik negatív periódus következik a 2009-es, illetve a 2012-2013-as után, ugyanakkor a visszaesés mértéke kisebb lehet, mint korábban és reményét fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy 2015 csak egy kivételes év volt, és nem valami rossznak a kezdete.

A piac egyik fontos szereplője, a Bombardier 2015-ben összesen 199 üzleti gépet adott át, öttel kevesebbet, mint egy évvel korábban, a nettó rendelésszám viszont ennél nagyobb mértékben, 129-ről 24-re csökkent, az adózott eredmény 40 százalékot esett és 1,2 milliárd dolláros veszteséget termelt.

A Gulfstream anyacégének, a General Dynamics éves beszámolójában nem szerepel az átadott gépek száma, annyi tudható meg az adatokból, hogy árbevételük 8,6 milliárd dollárról 8,8 milliárdra nőtt.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!