A UPS becslései szerint az e-kereskedelem hajtja a közeljövőben a legjobban az áruforgalmat, 2050-re pedig 500 milliárd dolláros forgalmat generál majd.

A magyar piacon a közelmúltban új bázist létrehozó UPS alelnöke, Nico Nauen a kölni bázison tartott sajtótájékoztatón azt hangsúlyozta, hogy az online- és kiskereskedelem az elmúlt évben 12 százalékkal bővült, és a jövőben mintegy 500 milliárd dolláros forgalmat generálhat 2050-re, ezért ez lesz az egyik legnagyobb terület a szállítmányozáson belül. Hogy ennek meg tudjon felelni, a UPS várhatóan kiszervezi majd a ellátórendszerének működtetését, hogy a fő profiljával, az áruszállítással tudjon foglalkozni.

Adataik szerint a legnagyobb e-kereskedelmi piac jelenleg Kínában van, lehagyták az Egyesült Államokat, a harmadik pedig az Egyesült Királyság. Európán belül a britek után a franciák és a németek vásárolnak a legtöbbet online. Elemzésük szerint a legtöbb árut a németek küldik vissza, míg a legkevesebbet az olaszok.

Egy átlagos európai 60 dollárt költ egy vásárlás alkalmával, és a legtöbben nem a saját otthonukba, hanem felvételi pontra kérik az áru leszállítását.

Hirdetés
A UPS egyik (Budapestre is közlekedő) Boeing 757-ese a kölni bázison. (Fotó: UPS) | © AIRportal.hu

A UPS egyik (Budapestre is közlekedő) Boeing 757-ese a kölni bázison. (Fotó: UPS)


A másik fő terület a UPS szerint az egészségügyi termékek forgalma lesz, mivel kimutatások szerint a 80-on felüli korosztály a jelenlegi 5,1 százalékról 2060-ra 11,8 százalékra emelkedik majd. Ez pedig nagyobb igényt jelent a gyógyszerekre, a kiszolgáláshoz pedig jobb logisztika kell. Arra számítanak ugyanis, hogy a jövőben nem a kórházaknak, hanem személyesen a betegeknek kell majd a gyógyszereket elküldeni.

Felhívták a figyelmet arra is, hogy 3 év múlva a határokat átlépő kereskedelem lesz a legnagyobb szegmens 25 százalékos részesedéssel, mivel ez a piac hatszor gyorsabban fejlődik, mint a világ GDP-je.

Európának a UPS mindkét szegmensben nagy szerepet szán, mivel az USA-n kívül a öreg kontinens a legnagyobb piaca az integrátornak. ennek fényében nem meglepő, hogy a közelmúltban több százmillió dollárból bővítették a kölni légi bázis kapacitását, amely így már 290 ezer csomagot képes szortírozni óránként. A beruházások azonban folytatódnak, a következő két évben mintegy 1,3 milliárd dollárt fektetnek az európai piacokba a felvásárolásokkal együtt.

Kölnben jelenleg 19 saját és 23 bérelt gépet állomásoztatnak, amelyekkel 42 járatot teljesítenek naponta, a gépek minden nap 750 konténert mozgatnak meg. A flottában jelentős változásra nem lehet számítani a közeljövőben, az MD-11-esek még egy darabig megmaradnak a UPS-nél, mert bár nem mai technológia, de ugyanannyi konténert tudnak velük mozgatni, mint a 747-esekkel. Utóbbi típusból a közelmúltban rendeltek 14 darabot és opciójuk van további 14-re, várhatóan ezekkel váltják majd ki a háromhajtóműves gépeket, amelyekből Kölnben 4 állomásozik, a flottában összesen 38 található. Rövidtávon azonban egyelőre csak a kapacitásbővítésben veszik majd hasznukat.

Hirdetés