A korábban tervezettél jóval kevesebb járatot indítanak idén és jövőre az International Airlines Group (IAG) légitársaságai a csökkenő kereslet miatt. A cég azonban valamennyire optimista: nullszaldós üzemi eredményt vár az utolsó negyedévben.
A British Airways, az Iberia, az Aer Lingus és a Vueling légicégek tulajdonosa a Reuters szerint arról tájékoztatott, hogy szeptembertől az év végéig a felkínált kapacitás 60 százalékkal fog elmaradni a tavalyi szinttől, miközben pár hete még 46 százalékos visszaesést prognosztizáltak.
Jövőre eddig 24 százalékos elmaradással számoltak, de az új helyzet miatt 27 százalékra módosították a kapacitás várható csökkenését a 2019-es számokhoz viszonyítva.
Az IAG ennek ellenére azzal számol, hogy üzemi szinten nullszaldó körüli eredménnyel zárhatja a negyedik negyedévet. Ehhez azonban folytatni kell a költségcsökkentő programot, ezen belül az elbocsátásokat.
A tervek 13 ezer munkavállaló elküldésével számolnak, eddig mintegy 8 ezer dolgozó veszítette el állását az IAG légitársaságainál. A cég folyamatosan tárgyal a szakszervezetekkel, a légiutas-kísérőket képviselő Unite-tal már egyezségre is jutott a létszám csökkentéséről.
A vállalat mindezt annak kapcsán közölte, hogy új kötvényeket bocsátott ki rendkívül nyomott áron (36 százalékos kedvezménnyel), így szeretne 2,7 milliárd euró friss tőkéhez jutni, amelyet adósságai törlesztésére és az üzemmenet fenntartására akar költeni.
Mindez pedig már az új vezérigazgató, az Iberiát korábban irányító Luis Gallego feladata lesz, az IAG-t megalapítása, 2011-óta vezető Willy Walsh a héten távozik posztjáról.