Vizsgálja a Royal Air Maroc, hogy Szuhoj Superjet 100-asok vásároljon-e a regionális flottájába, az oroszok szerint 12-20 darab gépről lehet szó. Az oroszokkal emellett az MC-21-esről (MSz-21) is tárgyalnak – írta a ch-aviation.

A 36 darab 737-es mellé MC-21-esek is érkezhetnek. (Fotó: Royal Air Maroc) | © AIRportal.hu

A 36 darab 737-es mellé MC-21-esek is érkezhetnek. (Fotó: Royal Air Maroc)

A casablancai székhelyű légitársaságnak már van tapasztalata a Superjetekkel, a 2013/14-es téli menetrendi időszakban már lízingeltek egyet a Moskovia légitársaságtól, később viszont már az Embraer E190-eseket választották, amelyekkel belföldi, illetve olasz, spanyol, francia és belga útvonalakat repültek.

Az új gépeket Habiba Lakalerch vezérigazgató elmondása szerint a hálózat fejlesztésére használnák.

A TASZSZ orosz hírügynökség jelentése szerint Viktor Evtukov ipari és kereskedelmi miniszterhelyettes azt mondta, már folynak a tárgyalások a felek között, a marokkóiak 12-20 darab gépet vásárolnának, de tárgyalnak az MC-21-es gépről is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az MC-21-es jelenleg még tervezés alatt van, az Irkut repülőgépgyár 135-178 székes típusának engedélyezését 2017-re tolták, fő versenytársai az Airbus A320-as típuscsalád, valamint a Boeing 737-ese. A típusra eddig 257 megrendelés érkezett, ezek döntő többsége a 300-as verzióra szól, az ügyfelek szinte kizárólag orosz légitársaságok.

Szuhoj Superjet 100-as a gyár 75. évfordulós festésében 2014-ben Budapesten. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Szuhoj Superjet 100-as a gyár 75. évfordulós festésében 2014-ben Budapesten. (Fotó: AIRportal.hu)


A Szuhojnak most létfontosságú, hogy új megrendelőket találjon, miután március elején a belga VLM visszamondta 14 darabos Superjet rendelését. Az első két példányt 2015 áprilisában kellett volna leszállítani a gyártónak az eredeti megállapodás szerint, azonban később ezt 2016. harmadik negyedévére halasztották azzal az indokkal, hogy a hosszú hatótávú típusváltozatnak még meg kell szereznie a szükséges EASA tanúsítványt. Ha behúzzák a Royal Air Maroc megrendelését, azzal teljesen le tudnák fedni a kiesett megrendelést.

Az oroszok Magyarországon is kopogtattak már, az M1 hírcsatorna értesülései szerint a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal tárgyaltak egy új nemzeti légitársaság meglapításáról, a flotta gerincét pedig a Superjet 100-asok adnák. Eközben viszont a kormány meghirdette azokat a balkáni útvonalakat, amelyek egy esetleges piacot jelenthettek volna az új légitársaságnak.