A Germanwings GWI2780 járatszámú, Stuttgart – Budapest járatának személyzete megszakította a Ferihegyi repülőtérre végzett megközelítést, majd a Tápiósápi VOR adó felett várakozás mellett döntött.

A járat személyzete nem sokkal 9 óra után vészhelyzetet (Mayday) jelentett és azt közölte a budapesti közelkörzeti légiforgalmi irányítással, hogy a bécsi repülőtéren kívánnak leszállni.

A járat személyzete Bécsben kérte az ottani katasztrófavédelem és a mentő alakulatok készültségét is. A repülőgépnek az AIRportal.hu információi szerint a fékszárnyakkal volt problémája, a baloldali fékszárnyakat a gép nem tudta kiengedni. Ilyen esetekben a gép normálisnál nagyobb sebességgel és előfordulhat, hogy aszimmetrikus fékszárny beállításokkal kénytelen elvégezni a megközelítést és a leszállási manővert.

A járatot a Germanwings légitársaság D-AKNU lajstromjelű, Airbus A319-112 típusú repülőgépe teljesíti. A repülőgépet 2005-ben gyártották és 2005. december 12-én vette át a Germanwings.

Update 11:05: A Germanwings budapesti képviseleténél az MTI-nek azt mondták: a jelenlegi információk szerint a társaság 2780-as budapesti járata az osztrák fővárosban le tudott szállni, az utasok rendben vannak. Arról később tudnak információt adni, hogy pontosan mi történt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Megnyitás a soundcloud.com-on.
A pilóták és a légiforgalmi irányítók közti rádióforgalmazás egy rövid részlete, melyet az AIRportal.hu rögzített a LiveATC.net oldal segítségével.

A gép pozíciója 10:00-kor, percekkel a leszállás előtt a Flightradar24.com radarképén. Screenshot: AIRportal.hu

Update 10:00: biztonságos leszállást kívánunk!

Update 09:55: A repülőgép elhagyta Mosonmagyaróvár térségében található holding sector-t és megkezdte a bécsi 29-es futópálya megközelítését.

Update 09:35: A repülőgép személyzete ezekben a percekben kért süllyedést és megközelítést a bécsi 29-es futópályára, 20 mérföldes végső egyenessel.

Update 09:30: A repülőgép jelenleg Mosonmagyaróvár térségében várakozik. Az AIRportal.hu információi szerint a pilóták a repülőgép vészhelyzeti leszállási konfigurációján dolgoznak, eközben elhasználják a repülőgép fedélzetén lévő felesleges üzemanyagot, annak érdekében, hogy a leszállás során minél kisebb legyen a repülőgép tömege és, hogy egy esetleges szerencsétlen kimenetelű kényszerleszállás során minél kevesebb üzemanyag legyen a gépen, amely tüzet okozhat.

Update 09:21: A magyar légiforgalmi irányítás már átadta a gép irányítását a bécsi közelkörzeti légiforgalmi irányításnak, ahol a pilóta újab várakoztatást kért SNU / Solenau jelentőpont fölött, majd várhatóan a 29-es futópályára fog megközelítést fog végrehajtani. A járat személyzete ismételten kérte a bécsi katasztrófavédelem és a mentők kivezénylését a futópályához.

Korábbi radarképek:

A gép pozíciója 09:52-kor a Flightradar24.com radarképén. Screenshot: AIRportal.hu

A gép pozíciója 09:40-kor a Flightradar24.com radarképén. Screenshot: AIRportal.hu

A repülőgép útvonala és pozíciója 09:24-kor a Flightradar24.com radarképén. Screenshot: AIRportal.hu

A repülőgép útvonala és pozíciója 09:09-kor a Flightradar24.com radarképén. Screenshot: AIRportal.hu
Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!