Vadonatúj, a business osztályon ággyá is alakítható ülésekkel, szélesebb választékot kínáló fedélzeti szórakoztató rendszerrel és újradolgozott burkolati elemekkel vértezi fel a hosszú távú járatokat teljesítő szélestörzsű gépeit az Austrian Airlines.
Az osztrákok szélestörzsű flottája 4 darab Boeing 777-200ER és 6 darab Boeing 767-300ER típusú repülőgépet számlál. Ezek mindegyike átesik a teljes körű fedélzet felújításon. Egy gép átalakítási munkálatai körülbelül 6 hetet vesznek igénybe és az első felújított Boeing várhatóan még az idei évben elkészül és szolgálatba is áll. A programot a téli menetrend teljes időszakában végezni fogják annak érdekében, hogy jövő tavaszra már készen is legyen mind a 10 nagygép.
Jaan Albrecht, Austrian vezérigazgató vállalata jövője szempontjából meghatározó lépésnek tartja a 90 millió eurós ráfordítással készülő programot. Tájékoztatása szerint éves szinten mintegy 1.1 millió utas veszi igénybe az osztrák légitársaság hosszú távú járatait, tehát nem véletlenül fontos a fedélzeti szolgáltatás aktuális igények szerinti modernizálása, különös tekintettel arra, hogy ezeken a járatokon jelentős az üzleti utazók aránya.
A Star Alliance szövetségbe tartozó Austrian jelenlegi útvonalhálózatában az észak-amerikai célállomások között megtalálható New York, Washington D.C. és Toronto. Az ázsiaiak közül Bangkok, Tokió, Peking, Delhi és a Maldív-szigetek fővárosa, Malé is szerepel a kínálatban.
Az Austrian Airlines új, long-haul fedélzeti szolgáltatásai
Az új business osztályon 2 méteres hosszt kínáló ággyá alakíthatók lesznek az ülések. A beépített légpárna-rendszernek köszönhetően az utas saját kedve szerint szabályozhatja ülésének keménységi fokát. A masszírozó funkció pedig igazi felüdülést jelenthet a hosszú utak során. Az ülés három pozíciót kínál: a hagyományos ülő-, relaxációs-, valamint alvó állást, amelyeket mindenki maga állíthat az erre szolgáló irányító segítségével.
A fedélzeti szórakoztató rendszert is alapjaiban újítja meg a vállalat. Kiszélesítik a választékot: filmeken és zene számokon túl, számítógépes játékok, információs anyagok, sőt e-könyv is rendelkezésre áll. Mindezek a business osztály esetében 38cm, míg a turista esetében 23cm képátmérőjű, a kényelem és jobb láthatóság érdekében dönthető monitorokon kerülhetnek megjelenítésre.
Az érintőképernyős rendszer használata egyszerű lesz, akár egy tablet vagy egy iPad – ígéri a vállalat. Az intuitív kezelési felület német és angol nyelven, valamint tekintettel a távol-keleti útvonalakra kínai és japán nyelven is elérhető lesz.
A turista osztály új, ergonomikus ülései 6 fokos szögben dönthetőek, egymás közti távolságuk 79cm. Az üléselrendezés a Boeing 767-eseken 2-3-2, míg a 777-eseken 3-4-3 marad, ezen nem változtat az Austrian.
A cateringet illetően a többszörös SkyTrax díjnyertes business osztályon továbbra is a fedélzeten utazó séf állítja össze a kínálatot, gondosan odafigyelve az utas igényeire, aki előétel, leves, háromféle fő fogás, desszert és friss, ropogós kenyér, valamint sajtok kiegészítőiből válogathat.
A széles, alkoholos és üdítőital kínálat mellett az osztrák kávéspecialitások élvezetéről tízezer méter magasan sem lemondania az utasnak, hiszen a fedélzeti kávéháznak köszönhetően akár a Melange, akár az Einspänner különlegességek is megkóstolhatók.
A turista osztály utasai kétféle menü közül választhatnak. Külön térítés ellenében akár a’la carte menüből is lehet rendelni. A földet érést megelőzően, napszaktól függően reggelivel, vagy snack-kel kínálják az itt utazókat, akiket ugyancsak széles, borokat is tartalmazó italválasztékkal, a meleg italok közül kávéval, teával kínálnak az utaskísérők.
Az Austrian nagy hangsúlyt fektet a híres osztrák vendégszeretet képviseletére is. Az új fedélzet mottójául a „Coming aboard and spending a holiday in Austria” szlogent választották, amellyel mind a kiszolgálásban, mind a fedélzet berendezésében kellemes osztrák légkört kívánnak teremteni.
Szöveg: Csemniczky Kristóf, AIRportal.hu