Meghaladta a félezres rendelésszámot a Boeing 737 Next Generation típuscsaládjának legnagyobb teljesítményű változata, a 737-900ER. A légitársaságok körében egyre népszerűbb ez a széria, rendelési mutatói az elmúlt két évben megduplázódtak.

Kapcsolódó cikk, előzmény A leghosszabb 737-essel jár Budapestre a KLM

Meghaladta a héten a félezres rendelésszámot a Boeing 737-900ER (Extended Range) típusa, miután a Boeing tájékoztatása szerint egyik ügyfelük 737-700-as típusra leadott megrendelését a megnövelt hatótávú, 900-as szériára módosította.

A 737-900ER-re egész pontosan 10 ország, 17 ügyfelétől 537 megrendelése van az amerikai gyártónak. A típus iránti kereslet egyre nagyobb, ugyanis a Boeing közleménye szerint 2010 eleje óta a rendelések száma megduplázódott.

A legtöbb légitársaság flottájában, amely a 737-900ER mellett döntött az igen népszerű 737-800-as típus is megtalálható, mivel a két modellváltozat együttes üzemeltetésével kitűnően lefedhetők a kapacitásbeli igények, különösen, hogy a 900-as megnövelt hatótávolsága révén hosszabb távú útvonalak teljesítésére is alkalmas.

A hosszabb törzs (+2.6m) pedig – székezéstől függően – 15-20 fővel több szállítását teszi lehetővé, ezért sem véletlen, hogy a 737-900ER-t a Boeing 1981 és 2004 között gyártott 757-es típusának házon belüli utódmodelljeként szokás említeni. A 737-900ER a 757-esek útvonalának 96%-át képes lefedni, miközben üzemeltetési költségei a korszerűbb rendszerei révén jóval kedvezőbbek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

„A légitársaságok világszerte felismerték a 737-900ER kiváló teljesítményét és gazdaságosságát. A típus a jelenleg gyártásban lévők között a legjobb egy ülésre levetíthető üzemeltetési mutatóval rendelkezik a keskenytörzsű szegmensben, ami különösen fontos napjaink magas üzemanyagárai tekintetében.” – nyilatkozta Beverly Wyse, a Boeing 737-es programjának vezérigazgatója a mérföldkőnek számító több, mint 500-as rendelésszám elérése kapcsán.

A Boeing 737-900ER-nek jelentős előnye van a legközvetlenebb piaci konkurense, az Airbus A321-es típusával szemben – állítja a Boeing. Szerintük ugyanis 8%-kal olcsóbb az üzemeltetése, az utasülésekre levetített mérföldenkénti költségek pedig 6%-kal kedvezőbbek. Itt azért érdemes megjegyezni, amit a Boeing is megtett, hogy a típus 8 évvel később állt szolgálatba, mint az európai vetélytárs. A 737-900ER prototípusát 2006. augusztus 8-án mutatta be a Boeing. Első megrendelője, a Lion Air 2007 áprilisában vette át gépét.

A Boeing legfrissebb, 2012. augusztusi adatbázisa slspján ez idáig 130 darab 737-900ER-t adtak át ügyfeleiknek. A típus eddigi legnagyobb egyösszegű megrendelését az amerikai Delta Air Lines tette 2011 januárjában, amikor a vállalat 100 darab 737-900ER-re jelentette be igényét.

Szeptember 3-a óta a budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren is rendszeres vendég a 737NG család leghosszabb törzsű tagja. A KLM Royal Dutch Airlines napi három amszterdami járatából egyet ezzel a típussal teljesít. A holland légitársaság azonban az 1997-ben bemutatott alapváltozatot és nem a megnövelt hatótávút (ER) üzemelteti flottájában.

A légitársasági visszajelzésekre és a rendelési mutatókra alapozva kijelenthető, hogy a típus egyre kedveltebb az üzemeltetők körében, így nem csoda, hogy a Boeing a legújabb generációs, a költséghatékonyság jegyében továbbfejlesztett MAX-családban is megtartja ezt a szériát, amely 737 MAX-9 modellnéven folytatja még takarékosabb pályafutását.

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!