Megkezdte az Airbus a British Airways első A380-800-asának gurulási tesztjeit – számolt be róla a Fly-News.es spanyol légiközlekedési hírportál.
A héten az európai repülőgépgyár toulouse-i bázisán kezdetét vette a British Airways első Airbus A380-800 típusú óriásgépének gurulás közbeni tesztprogramja.
A spanyol lap értesülései szerint a brit Superjumbo november 15-e körül teljesítheti első felszállását, amely során Hamburgba repülik a gépet, hogy elvégezzék rajta a külső festési, valamint a kabinkiépítési munkálatokat. Az A380-as egyelőre csak függőleges vezérsíkján, valamint 4 darab Rolls-Royce Trent 900 típusú hajtóművének gondoláin viseli a jellegzetes British színeket.
A brit nemzeti légitársaság összesen 12 darab Airbus A380-800-ast rendelt. Ebből az elsőt, a berepülési programban F-WWSK gyári lajstromot viselőt 2013 júliusában tervezik átvenni.
Mint arról korábban beszámoltunk a típus bevezetése, valamint a személyzet alaposabb gyakorlatszerzése érdekében az első gépet rövid távú, európai útvonalakon állítja szolgálatba a British Airways.
A lehetséges desztinációkról – hivatalos bejelentés hiányában – egyelőre csak találgatások folynak, de az AIRportal.hu érdeklődésére Emil Delibashev, a British Airways régiós, a magyar piacért is felelős kereskedelmi igazgatója azt a tájékoztatást adta, hogy Madrid mellett Párizs szerepel még az előzetes útvonaltervek között.
A British Airways, valamint az Iberia 2011 óta az International Airlines Group (IAG) irányítása alatt állnak, ezért nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy a vállalat pénteken komoly megszorító csomagot irányzott elő a spanyol nemzeti légitársaság számára, miután a cég az idei év első kilenc hónapjában igen komoly, 262 millió eurós veszteséget termelt.
Az IAG megálljt parancsolva az Iberia zuhanórepülésének azonnali szerkezetátalakítást rendelt el: a program szerint 4500 alkalmazottól, flottájának 25 gépétől, valamint útvonalhálózatának 15%-ától kell megválnia a légitársaságnak.
Nem csoda hát, hogy a spanyol lap tárgyilagosan ugyan, de némileg keserédesen adott hírt a brit testvérvállalat A380-as programjának aktuális helyzetéről.
Míg 2015-ig bezárólag kilenc darab Airbus A380-assal bővül a British Airways nagy hatótávú flottája, sőt az első Boeing 787-es Dreamlinerek, valamint a megnövelt hatótávú 777-300-asok is megérkeznek, addig a pénteken bejelentett program szerint 5 darab szélestörzsű gépüknek kell búcsút inteniük a spanyoloknak, amely azt jelenti, hogy a jelenlegi géppark 33-ról 29-re esik vissza.
Némi vigasz lehet, hogy az eddigi hírek szerint az Iberia első A330-300-asainak jövőre tervezett átvétele egyelőre nem szenved halasztást.