A Lufthansa összesen 52 repülőgépet helyez át a low-cost leányvállalatába, a Germanwingsbe. A régi-új fapados cég fogja repülni jövő évtől a Lufthansa összes decentralizált útvonalát, azaz mindazokat a járatokat, amik nem érintik a nagy hubokat. – adta hírül a Flightglobal.
2013. július 1-től a Germanwings 2 évig tartó folyamat során veszi majd át a Lufthansa csoport azon Európán belüli útvonalait, amelyek nem érintik Frankfurtot vagy Münchent.
Átkerül a Germanwingshez a Lufthansa központi flottájából 29 darab A319 és A320 típusú repülőgép, továbbá 23 darab Bombardier CRJ 900 regionális jet. Az utóbbiakat eddig is a Lufthansa regionális leányvállalata, a Eurowings üzemeltette és az üzemeltetés továbbra is a regionális leányvállalatnál marad.
A Germanwings flottája így körülbelül 90 gépesre nő majd, a légitársaság éves utasszáma pedig 16 millióra növekszik a tervek szerint. Ez a Lufthansa teljes utasforgalmának mintegy 20%-át jelenti. A Germanwings a várakozások szerint ~1,8 milliárd Euró bevételt fog termelni, amely durván a Lufthansa forgalmának 10%-át teszi ki.
A Lufthansa csoport 30 millió Eurót fektet be a repülőgépek az új low-cost leányvállalat színeibe történő átfestésébe és a Lufthansa gépek utasterének fapados átalakításába. A Germenwings a Lufthansa vékony turista-osztályú üléseit fogja alkalmazni, amelyet két éve mutattak be a Lufthansánál a gépek üléskapacitásának növelése érdekében. A cégnek 12 Germanwings repülőgépet is át kell alakítani az új székezésre.
A Lufthansa körülbelül 1.000 alkalmazottját viszi át az új low-cost leányvállalatba, amely 450 légiutas-kísérőt, 360 pilótát és kb. 200 földi alkalmazottat jelent. A munkavállalók megtarthatják a jelenlegi fizetéseiket, de a Germanwings feltételei és szabályai szerint kell majd dolgozzanak a jövőben, amely az eddiginél nagyobb hatékonyságot követel meg.
Megváltozik a logó és a repülőgépek festése is
„A friss márkaindentitás, az egyedileg konfigurálható tarifák és a Lufthansa Csoporton belüli légitársaságként nyújtott kiváló minőség mind a szabadidős, mind pedig az üzleti utazók körében vonzó szolgáltatóvá teszi majd a Germanwingst. A kedvező általános fogadtatás mellett arra számítunk, hogy a koncepció azon Lufthansa utasok körében is rendkívül népszerű lesz, akik a Frankfurtot és Münchent nem érintő útvonalakon repülnek majd a jövőben a Germanwings gépein” – jelentette ki Carsten Spohr, a Deutsche Lufthansa AG igazgatóságának tagja.
A márka és a termékkoncepció mellett a Germanwings logója is megváltozik. A központi elem egy sárga és szederszínű stilizált „W” betű – ez a szimbólum díszíti majd a Germanwings márka gépeit. A légitársaság repülőgépeit fokozatosan festik át a márkakoncepció 2013. július 1-i bevezetése után.