Az AirAsia low-cost légitársaság vezérigazgatója, Tony Fernandes már nem először veti fel ötletét, miszerint egy továbbfejlesztett Airbus A330 hatékonyabb és jobb megoldás lenne számukra. Az Airbus azonban egyre inkább elveti az amúgy sem tervbe vett ötletet – adta hírül a Flightglobal légiközlekedési hírportál.
Az AirAsia csoportnak számos ágazata van Ázsia több országában, és az Airbus egyik legértékesebb ügyfele. Ez a napokban is megmutatkozik, hiszen Tony Fernandes ismét Toulouse-ban jár, elmondások szerint „igen fontos megbeszéléseket folytat” a repülőgépgyár képviselőivel.
Mind az AirAsia csoport, mind pedig Fernandes rendelkezik érdekeltségekkel a maláj hosszútávú low-cost légitársaságban, az AirAsia X vállalatban, mely 9 darabos Airbus A330-300-as flottát üzemeltet jelenleg. Ezen felül 18 további A330-as és 10 darab Airbus A350-900-as típus rendelését jelezte korábban a légitársaság.
Ennek ellenére igen erős lobbit folytat a vezérigazgató az Airbus-nál, annak érdekében, hogy álljanak elő egy továbbfejlesztett A330-assal, vagy akár egy A330neo-val. Állítása szerint, ez sokkal jobb lehetőség lehetne számukra a mostani A330-200-asok leváltására, mint a még fejlesztés alatt álló A350-800-as típus. A tavalyi év során az AirAsia visszamondta az eredetileg leadott A330-200-asokra szóló megrendelésüket, mivel – indoklásuk szerint – ez a típus nem lenne továbbá gazdaságos számukra.
Az A330neo-ról szóló vízióját Fernandes Twitter bejegyezésében is megerősítette: „Igen, azt a repülőgépet akarom! Őszintén, nem hiszem, hogy az A350-800-as megfelelő gép lenne.”
Elmondása szerint a tökéletes kombináció az A330neo és az A350-900-as lenne cégük számára. Azonban John Leahy, az Airbus ügyfelekért felelős vezetője válaszolt Fernandes „kampányára”: Ha ön azt mondja, hogy „továbbfejlesztett hajtóművek”, akkor mi azt mondjuk, hogy nem. Ha egy repülőgép megfelelően optimalizálva van, akkor ne tegyen rá súlyosabb hajtóműveket.”