Véglegesítette idén januárban aláírt A321neo elővásárlási szerződését a Hawaiian Airlines. A honolului székhelyű légitársaság 16 darabot rendel az európai repülőgépgyár új generációs típusából.
A Hawaiian Airlines kétosztályos fedélzeti elrendezésben, körülbelül 190 utas szállítására alkalmasan tervezi üzemeltetni az új hajtómű opcióval kínált A320neo típuscsalád leghosszabb törzsű változatát. A hajtóműválasztásról, valamint a fedélzeti konfiguráció pontos részleteiről azonban későbbre ígértek tájékoztatást.
Az első A321neo várhatóan 2017-ben csatlakozik a flottához. Az utolsó gépet pedig 2020-ban adhatja át az Airbus. A ma bejelentett megrendelési szerződés értelmében a Hawaiian további 9 gépre opciós vásárlási jogot is kötött, így akár még a ’20-as évek elején is érkezhetnek új A321neo-k.
A hawaii légitársaság nem mellesleg most először rendel keskenytörzsű Airbust, amelyekkel a tervek szerint a sziget és az Amerikai Egyesült Államok nyugati partvidékére irányuló célállomásaik között teljesítenek majd járatokat.
Az Airbus A321neo az új generációs A320-as típuscsalád legnagyobb utasbefogadó-képességű változata, amelynek hatótávja 6760km. Meghajtásához kétféle hajtómű, a CFM International LEAP, vagy a Pratt&Whitney PW1000G típuscsaládja választható.
(Fotó: Airbus)
Az új hajtóművekkel, valamint Sharklet szárnyvégekkel szerelt A320neo típusok az Airbus ígérete szerint 15%-os üzemanyag takarékosságot képesek felmutatni a mai konkurenseikkel szemben. Az A321neo forgalomba állítását 2016-ban tervezik a gyáriak.
A Hawaiian flottája jelenleg 44 darab repülőgépet számlál: 26 szélestörzsű és 18 keskenytörzsű típust. A nagy teljesítményű géppark 264 üléses Boeing 767-300ER és 294 üléses Airbus A330-200-as típusokból áll; továbbá 123 üléses Boeing 717-esek is üzemelnek a rövidebb útvonalakon.
A Boeing 767-esek helyére folyamatosan érkeznek az új Airbus A330-asok, amelyekből 12 darabot rendeltek a hawaiiak. 2017-ben pedig kezdetét veszi a 6 megrendelt A350-800XWB első példányainak forgalomba állítása.