Az első gép, amelyet a hatósági tilalom óta átadott a Boeing az All Nippon Airways (ANA) flottájába kerül. Az idei évben ez a második átadott 787-es. Az elsőt még a repülési tilalom elrendelése előtt bocsájtották üzemeltetője rendelkezésére.

Az akkumulátor problémák következtében elrendelt repülési tilalom a gépátadásra is blokkoló hatással volt. A Boeing újonnan készült Dreamlinert sem adhatott át, de tegnap óta minden visszatért a rendes kerékvágásba és hosszú, mintegy négy hónapos szünet után folytatódik az adminisztráció.

Az új gépek, beleértve azokat is amelyek már valójában elkészültek, de nem kerülhettek átadásra és a gyár előterén parkoltak mind megkapják az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) által április 19-én jóváhagyott akkumulátor módosítást.

Innentől kezdve rákapcsol a Boeing ugyanis bejelentésük szerint az év hátralévő részében több mint 60 Dreamlinert készülnek átadni. A gyáriak nemrég a végszerelés ütemén is gyorsítottak. A múlt héten gördült ki az első 787-es, amelyet az új, havi 7 gépet előirányzó gyártási ütem szerint készítettek, de az év végére már havi tízre tervezik növelni a produktivitási szintet.

A típus gyártásának megkezdése óta a Boeing összesen 114 787-est készített. Az első Dreamlinert 2011. szeptember 25-én vette át az All Nippon Airways. Ezt követően 50 gépet tudott átadni a Boeing 2013 januárjának közepéig bezárólag.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az akkumulátor javítás kivitelezését követően az Ethiopian Airlines volt az első, amely utasokkal a fedélzeten járatot indított. Ez április 27-én történt, azóta a többi üzemeltető is folyamatosan dolgozik a típus újra forgalomba állításán. Eddig összesen 8 légitársaság flottája rendelkezik B787-es típussal.

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!