Ma délelőtt felszállt az Airbus legújabb generációs szélestörzsű típusának, az A350XWB-nek MSN1 sorozatszámú prototípusa. A repülőgép fedélzetén hat fős személyzet tartózkodik, hárman a pilótafülkében, hárman pedig a kabin-részben foglalnak helyet és vezénylik le a négy órásra tervezett berepülést.
Felzúgtak az A350XWB prototípus hajtóművei
Ők lesznek az A350XWB prototípus berepülői
Jövő héten teljesítheti első felszállását az Airbus A350XWB
Újabb fejezet nyílt az Airbus gyár történetében: ma délelőtt, helyi idő szerint 10:00-kor a toulouse-i Blagnac repülőtér 32L futópályájáról megkezdte és sikeresen végre is hajtotta első felszállását az A350 eXtra-Wide-Body prototípusa.
Az első repülés, amelyet négy órásra terveztek Délnyugat-Franciaország térségében zajlik, vagyis a korábban ismertetett verziók szerint a Pireneusok hegyláncai felett repül az A350-es. Amennyiben az időjárás nem lett volna alkalmas Bretagne légtere lett volna a célterület.
Az európai repülőgépgyártás legújabb büszkeségére dolgos hétköznapok várnak, ugyanis már a mai első repülés során is alapos vizsgálatnak vetik alá a rendszereket és a fedélzeten elhelyezett speciális adatrögzítők, valamint számítógépek hatalmas mennyiségű adatot mentenek.
Ezzel pedig kezdetét is veszi a mintegy 2500 órás berepülési program, hogy a típus mihamarabb megszerezhesse a forgalomba állításhoz szükséges legfontosabb légügyi hatóságok, így az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) és az amerikai Szövetségi Légyügyi Hivatal (FAA) engedélyeit is. A toulouse-i gyártó összesen 5 darab A350-est épített ennek a feladatnak a végrehajtásához.
A háromféle változatban kínált A350-es típuscsalád elsőként bevezetésre kerülő tagja az A350-900XWB lesz. A közepes törzshosszú variáns indító légitársasága a Qatar Airways. Az első sorozatgyártott példányt várhatóan 2014 második félévében veheti át a dohai légitársaság.