A lengyel nemzeti légitársaság 2013. augusztus 1-től számos fedélzeti szolgáltatásában fog jelentős változtatásokat bemutatni európai járatain.
A repülőgépeken kapható ételek, és italok sora is kibővítésre kerül a LOT Gourmet szolgáltatás keretein belül.
Így új ízvilágú szendvicsek, saláták, tészták, pizza szeletek is felszolgálásra kerülnek majd az út során. Az italok, elsősorban a kávék minőségéért pedig a Starbucks cégóriás fog felelni. A különleges menüsorok árai a légitársaság tájékoztatása alapján nem érik el a repülőterek étkezdéiben fizetendő összegeket, így sokkal kellemesebb környezetben, olcsóbban tehetik még kényelmesebbé útjukat a fedélzeten étkező utasok.
Aki nem kívánja a szolgáltatás igénybe venni, annak továbbra is díjmentesen szolgálnak fel egy ásványvizet, valamint egy édes snack-et a légiutas kísérők. A hosszú távú járatokon az étkezés a jövőben sem lesz felárhoz kötve.
Nem csak a repülés közbeni fogyasztást korszerűsíti a fuvarozó, hanem egyéb szolgáltatásokat is nyújt, már az utazás megkezdése előtt. Ilyen az előre rendelhető taxi, limuzin, vagy éppen sofőrszolgálat, valamint a vámmentes vásárlás lehetőségét is bővíteni fogják az Air Kiosk fantázianév alatt.
A légitársaság honlapja hamarosan már okostelefonokról is egyszerűbben kezelhetővé válik, továbbá az Android operációs rendszerre, és Iphone készülékekre külön letölthető alkalmazást is indítanak a programozók.
A légifuvarozó reményei szerint augusztus 10-től pedig az összes hosszú távú útvonalat már a korszerű Boeing 787-es Dreamliner repülőgépekkel tudják majd teljesíteni.
A változások egy, a LOT által kezdeményezett közvélemény kutatás alapján lettek kialakítva. A turistaosztályt választó utasok 78%-a, míg a Business osztályon utazók 89%-a vélte úgy, hogy egyáltalán nem is szükséges semmi fejlesztést végrehajtani a fedélzeti szolgáltatásokban. A viszonylag jó eredmények ellenére a cég vezetésének mégis a komfortérzet folyamatos növelése, a szolgáltatások tárháznak bővítése, és ez által a nemzeti légitársaság imázsának a javítása az elsődleges cél.
A LOT új fedélzeti magazinja az Inspire is hamarosan az ülések háttámlájában található zsebekbe kerül. A lapot elsősorban a Business osztályon utazók részére szerkesztik, így azok tisztában lehetnek a világ legfrisebb pénzügyi, és befektetésekkel kapcsolatos híreivel is.
A Meet&Greet szolgáltatás pedig azok részére lett kitalálva, akik nem szeretnének idegeskedni útjuk miatt, így a repülőtéren (egyelőre csak a főváros Chopin repülőterén) a LOT egyik alkalmazottja várja az utast, és kíséri végig a repülőtéren egészen a megérkezéstől a repülőgépbe történő beszállásig.