A Bombardier CSeries tanulmányozásába kezdett az Air Canada. A keskenytörzsű repülőgépflottájának bővítését célzó kanadai légitársaság az év végén készül bejelenteni, hogy melyik típust választja, de a honi gyártó terméke bizonyára jó eséllyel indul a megrendelésért folytatott piaci küzdelemben.
„Nagy-nagy döntés előtt állunk, mert több mint 100 gépről van szó” – nyilatkozta a Reutersnek Calin Rovinescu, az Air Canada vezérigazgatója, amikor megerősítette, hogy döntésük meghozatala során alaposan szemügyre veszik a gyártó CSeries típusait. A Bombardiert pedig bizonyára felcsigázta a légitársaság érdeklődése, mivel legújabb, egyelőre a berepülési program előkészítő fázisában lévő új generációs típusuk még csak 177 darab végleges megrendelést tudhat magáénak.
A CSeries a Bombardier Aerospace első olyan repülőgép típuscsaládja, amely a 150 üléses utasszállítók Airbus és Boeing által uralt piaci szegmensébe is betörhet. A gyáriak ráadásul komoly érvként hozzák fel azt a tényezőt, miszerint részükről egy teljesen új fejlesztésű, korszerű technológiákat alkalmazó típust kínálnak ügyfeleik számára.
Az Air Canada flottája jelenleg 186 darab repülőgépet számlál. A keskenytörzsű géppark az Airbus A320-as típuscsaládjából áll, amelyből a legkisebb A318-as kivételével minden variáns képviselteti magát.
A CSeries család, amelynek prototípusa (FTV1) nemrég kezdte meg az első felszállás előtti gurulási próbáit várhatóan heteken belül teljesítheti szűzrepülését. A kétféle típusváltozatban kínált CSeries családból elsőként a rövidebb törzsű CS100-as áll forgalomba.