Egy újabb klasszikus festésmintával lesz kevesebb, ugyanis az Iberia bejelentette, hogy mégis arculatot vált. A spanyol nemzeti légitársaság október 15-én készül bemutatni, hogy milyen új emblémával és színösszeállítással frissíti megjelenését. Az új festésminta még idén, egyenesen a toulouse-i gyárból érkező Airbus A330-300-ason fog debütálni.

Spanyolország első számú légitársaságának arculatváltása nem időszerűtlen kérdés. Az Iberia 1977 óta alkalmazza azt a vállalati dizájnt, amellyel gépeik jelenleg is láthatók szerte a világban.

Kérdés persze, hogy az új arculat mennyire fog jól sikerülni, és azon a repülésrajongók számára szomorkás tényen túl, hogy egy újabb klasszikus festésmintával lesz kevesebb a légiközlekedésben tud-e olyan domináns és a nemzeti színeket, a királyság jellegzetességeit egyedien hordozó lenni, mint a jelenlegi, vagy inkább beállva a nemzetközi trend letisztultságot hangsúlyozó kígyózó sorába a „nagyfelirat a törzsön és a vezérsíkon valami minden jelképet egybe sűrítő logo” megoldást választják a spanyolok is.

Nos, úgy néz ki igen, inkább ez utóbbiról lesz szó. Mindez onnan sejthető, hogy a légitársaság az eredeti tervek szerint idén év elején az első Airbus A330-300-as átvételével vezette volna be új arculatát, amelyről spanyol légiközlekedési lapok előzetest, sőt egy állítólagos végleges mintát is közöltek, amely valódiságát látszott igazolni, hogy a második, akkor még toulouse-i tesztköreit rovó vadonatúj A330-as hajtóműgondoláján a helyi repülőgépfotósok annak új logóját kapták lencsevégre.

Ez azért történhetett meg, mert 2012-ben a vállalat vezetősége jóváhagyta a 2000-es évek eleje óta visszatérően napirenden lévő arculatváltást, csakhogy a gazdasági válság az Iberiát sem kímélte, sőt komoly gondokba sodorta, ezért a legfelsőbb irányítás, az International Airlines Group (IAG) végül megálljt parancsolt az egyébként egyáltalán nem olcsó mulatságnak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az új logo, amelyet a királyi udvar is jóvá hagyott. Az első új festésű gépet, egy Airbus A330-300-ast a jelenlegi uralkodó, János Károly nevére fogják keresztelni.


Az Iberia igazából még most sincs abban a helyzetben, hogy ilyesmikre költhessen. A vállalat vezérigazgatója tavaly év végén volt kénytelen bejelenteni, hogy 262 millió eurós veszteséggel zárták az évet, amelyre az IAG komoly alkalmazotti és flottacsökkentéssel járó struktúraváltási programot írt elő.

Amikor szerkesztőségünk Madridban érdeklődött, hogy az első A330-300-as esetleg meglepetésszerűen mégis az új festésmintával érkezik-e a Barajas repülőtérre az Iberia szóvivőjétől egyértelmű választ kaptunk, hogy nem, és így is történt, az EC-LUB lajstromú gép február 15-én a klasszikus Iberia színekben landolt a fővárosban. Úgy látszott az arculatváltás kérdése jó időre lekerült a napirendről, mire most a spanyol újságok rendre adják hírül, hogy az Iberia október 15-én nagy bejelentésre készül: bemutatják imázsváltó programjukat!

A tavaly év végén kiszivárgott új Iberia festésminta egy Airbus A330-ason szemlélteve.

A légitársaság közleménye szerint az új arculat formális bevezetésére november közepén kerül sor, és lám mégiscsak az A330-ashoz fog kötődni, mivel az akkor érkező legújabb gépen, – amely már a gyártás végső fázisában van – fog debütálni az új festésminta.

Az Iberia szerint alapvető céljuk és szándékuk volt az új megjelenés tervezése során, hogy az továbbra is tartsa meg azokat a jellegzetességeket és szimbólumokat, amelyek egyértelműen Spanyolország nagyköveteként azonosítják a vállalatot.

Nem kimondott finom utalással a nehéz gazdasági helyzetre pedig az a magyarázat, hogy az arculatváltás egy fontos mérföldkő az Iberia megújításában és korszerűsítésében, amely végső célja egy modern, jövedelmező és fenntartható, az utasok és az alkalmazottak számára is vonzó légitársaság kialakítása.

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!