Kezdetét vette az Airbus A350-900XWB utolsó, ötös gyári számú (MSN5) prototípusának végszerelése, miután a repülőgép fő alkotóelemei megérkeztek a toulouse-i központba. Ez lesz a berepülési program második olyan gépe, amelynek fedélzetét már teljes értékűen kiépítik és járatteljesítő próbákat is végeznek rajta.
Regionális A350XWB az Airbus kínálatában
Repült a második A350XWB
Az Airbus legfrissebb tájékoztatása szerint ez eddig 39 ügyféltől összesen 760 megrendelés érkezett a háromféle törzshossz kivitelben kínált A350XWB családra. Ahhoz viszont, hogy az első sorozatgyártott példányt a terveknek megfelelően 2014 második félévében már átadhassák megrendelőjének egy 2500 órás berepülési programot kell teljesítenie a típusnak.
Annak érdekében, hogy minden részletet alapos vizsgálatnak vethessenek alá az Airbus öt prototípust állít szolgálatba. Ezek közül kettő, az egyes (MSN1) és hármas (MSN3) gyári számú gépek együttesen már több mint 100 repülést végeztek, amelyek során mintegy 500 órát töltöttek a levegőben.
Mindeközben pedig javában készül a kettes sorszámú gép is (MSN2), amelynek fedélzetét elsőként építik úgy ki, mintha egy légitársaság számára készítenék, utasülésekkel, konyhákkal, mosdókkal és személyzeti pihenőkkel ellátva.
Ugyanilyen lesz az ötödik (MSN5) A350-es is, amelyet várhatóan 2014 tavaszán emelhetnek először magasba a gyár berepülő pilótái, hogy aztán aktív részese legyen a járatteljesítő próbáknak, amelyeken az Airbus munkatársai statisztálnak majd utazóközönségként. A fedélzeti komfort és a kabinrendszerek ellenőrzésére szolgáló járatok mellett lesznek útvonal repülések is, amelyeken a hatóságok számára szükséges demonstrálni a gép hibátlan működését, beleértve a földi, repülőtéren zajló műveletek is.
Didier Evrard, az A350-es program főnöke október végén számolt be róla, hogy reményeik szerint a típusengedélyek megszerzését 2014 szeptemberében érhetik el. Az indító légitársaság, a Qatar Airways pedig ezt követően veheti át első gépét.