Az ultra low-cost modell szerint működő Ryanair saját bevallása szerint az elmúlt időszakban rengeteg negatív visszajelzést kapott az céget választó utazóktól, akik egyszerűen megunták a beszállításkor tapasztalható sorban állást és tolongást a legjobb ülőhelyekért.
A légitársaság vezetősége ezt megelégelve úgy döntött, hogy tesz valamit az ügy érdekében, így a tervek szerint 2014 februárjától minden utasának előre kiosztja ülőhelyét, mellyel sokkal kellemesebbé teszi a repülőgépbe történő beszállás és az utazás pillanatait is.
A Telegraph információi szerint az utasok a jegyfoglaláskor fizetendő, körülbelül 5.5 eurónyi díj ellenében saját maguk választhatnák ki kedvenc ülőhelyeiket, ám amennyiben nem kívánnak élni ezzel a lehetőséggel, úgy a Ryanair önhatalmúlag utalja ki a jeggyel rendelkezők részére az ülésszámot.
Többekben felmerülhet a kérdés, mely szerint már most is lehetőség van az ülések előre történő lefoglalására 11 eurónyi extra összegért, de a két eset nem ugyanaz. A jelenleg is érvényben lévő foglalási rendszer szerint a plusz kiadás ugyanis csak bizonyos ülésekre biztosít garantált ülőhelyet, melyek az első sorokban, valamint a vészkijáratoknál találhatóak.
A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary nyilatkozata alapján kiderült, hogy ez a változás a légitársaság nemrég bejelentett „ügyfélbarátabb” cégpolitikájának egyik alaplépése.
Ezt az újítást nyilván befolyásolta az a tényező is, hogy a cég vezetése még szeptember végén tájékoztatta a részvényeseket, hogy amennyiben meg akarják közelíteni a kitűzött profit mennyiségét, abban az esetben jobban kell közeledni a Ryanair gépekre ülő emberekhez és meghallgatni az alapvető elvárásaikat a fuvarozóval szemben. Ez a bejelentés nagy port kavart a médiában, mivel ez azt is jelentheti, hogy a rendkívül céltudatos társaság a jövőben „megenyhül” a még nagyobb bevétel érdekében.
Továbbra is nyereséges a Ryanair
(Fotó: Rimóczi Roland – AIRportal.hu)
Szerkesztőségünkhöz megérkezett a cég első féléves pénzügyi jelentése, amelyből kiderül, hogy szeptember 30-cal záruló 6 hónapos időszak alatt összesen mintegy 49 millió embert vettek fedélzetükre a kék fehér Boeing 737-es utasszállítók.
Ez az érték 2%-kal több, mint az egy évvel ezelőtti adat. Az utasszám növekedése a bevételben is meglátszott, de csupán 1%-os emelkedés történt a tavalyi profithoz képest.
A nyereséges üzemelésre való törekvés mellett a légitársaságnak olyan nehézségekkel kellett szembenéznie, mint a 7%-os üzemanyagköltség növekedés, vagy az egyéb járulékos díjak 22%-os emelkedése.
Michael O’Leary a közleményben tovább méltatta a társaság által elért profitot, valamint hangsúlyozta, hogy annak ellenére sikerült ilyen kiválóan teljesíteni, hogy még az igencsak nagy forgalommal járó húsvéti ünnepek sem ebbe a pénzügyi félévbe tartoztak idén az időzítés miatt. Hozzátette, hogy a Ryanair sikeresen átvészelte a francia légiforgalmi irányítás sztrájkját, és a sterling árfolyamának romlását is.
Ezt nagyban az agresszív cégpolitikájának tudható be, melynek köszönhetően 7 új bázist és 116 új útvonalat vezettek be a menetrendjükbe, valamint a nyári időszakban rendkívül olcsó jegyekkel lepték el a piacot és ezáltal generáltak nagyobb forgalmat és bevételt.
A vezérigazgató ugyanakkor elismerte, hogy mivel a jegyárak átlagosan 2%-al csökkentek idén, és ez a tendencia sajnálatos módon tovább folytatódik, így a légitársaság az előre kitűzött profit mennyiségét 570 millió euróról 510 millióra csökkentette.