Huszonötödik közvetlenül a Boeing gyártól származó Next Generation 737-800-as gépének átvételét ünnepelte Palma de Mallorca-i bázisán az Air Europa. A spanyol légitársaság rövid-, és középhatótávú útvonalain működteti a népszerű keskenytörzsű típust, amelyből még kilenc darab fog újonnan érkezni a flottába.
Az Air Europa a Boeing legfontosabb spanyolországi ügyfelei közé tartozik, különösen azt figyelembe véve, hogy a másik két legnagyobb légitársaság, az Iberia és a Vueling flottájában egyetlen Boeing gyártmány sem található.
Az Air Europa első üzemeltető volt az országból, amely winglet szárnyvégekkel és Boeing SkyInterior (BSI) kabinbelsővel állított szolgálata Boeing 737-est, sőt a 787-es első spanyol megrendelője is. A mallorcai fuvarozónak aktuális állás szerint nyolc darab Dreamlinerre van végleges szerződése.
A SkyTeam szövetséghez tartozó légitársaság gépparkja egyébként jelenleg 20 darab Boeing 737-800-ast számlál. A legidősebb gép 2001-es évjáratú, de azt a jövő év folyamán le is cserélik.
Az elkövetkezőkben pedig még kilenc vadonatúj 737-800-as érkezik közvetlenül a rentoni gyártósorokról. Juan José Hidalgo, az Air Europa vezérigazgatója ugyanakkor elmondta, egyezetések folynak róla, hogy megrendelésüket a nagyobb teljesítményű 737-900ER változatra konvertálják, sőt ezzel párhuzamosan a legújabb 737 MAX modellek jövőbeni beszerzéséről is szó van.
A vezérigazgató beszédében méltatta az ünneplés tárgyául szolgáló Next Generation Boeing típust, amely hatékonyságával a környezetet is szem előtt tartva sikerült csökkenteni a költségeket, miközben nemcsak a járatok, hanem az utasok számát is növelni tudták az idei évben – nyilatkozta Hidalgo.
Az Air Europa 1986-ban jött létre, útvonalhálózatuk napjainkban több mint 40 európai és amerikai városba kínál járatokat, amellyel Spanyolország vezető légitársaságai közé tartozik. Flottájukban korábban több Boeing típus is megfordult, a 737-es Classic és 757-es mellett nemrégiben még szélestörzsű 767-eseik is szelték az eget.