Magyarország és Olaszország között közlekedő járatainak ötszázezredik utasát köszöntötte a ultra low-cost modellben működő Ryanair légitársaság november 12-én a budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren a légifuvarozó Velence-Trevisoba tartó járatán. Az ünnepséget megelőző sajtóbeszélgetésen pedig a vállalat illetékesei tájékoztatást adtak az elkövetkezendő hónapokban megvalósuló változásokról, új szolgáltatásokról, amelyekkel utasaik elégedettségét kívánják növelni.
Ügyfélbarátabb lett a Ryanair weboldala
Paulo Baffi, az ír légivállalat Magyarország és Olaszország közötti járatainak jubileumi utasa a mérföldkő alkalmából egy két főre szóló retúr repülőjegyet kapott a cég jóvoltából, valamint a Budapest Airport különleges tortával is köszöntötte a jesolói illetőségű úriembert.
Baffi elmondása szerint igencsak meglepődött, amikor a Ryanair illetékesei felvették vele a kapcsolatot, első gondolata alapján egy átverésként fogta fel a szerencséjét.
Kashia Gaborec, az ír légitársaság Közép- és Kelet-Európáért felelős értékesítési és marketing igazgatója elmondta, hogy Olaszország a Budapestről induló utazóközönség körében a legnépszerűbb célország, mely irányba jelenleg négy járat közlekedik hazánkból, méghozzá Róma-Ciampino, Velence-Treviso, Pisa és Milánó-Bergamo repülőtérre. Ezek közül köztudottan az olasz főváros és Milánó tartozik a legforgalmasabb járatok közé.
A Ryanair havonta megközelítőleg százezres utasforgalmat generál a Budapestről és fővárosunkba tartó útvonalain, és a várakozások szerint ez évben összesen 1 500 000 utas fordulhat meg a hazai érintettségű, jelen pillanatban tizenöt üzemelő járatain, beleértve az idén közlekedett nyári úticélokat is.
A Ryanair illetékese az ultra low-cost modellben működő légitársaság körüli változásokról is tájékoztatást adott a sajtó képviselőinek. Mint mondta a vállalat vezetősége folyamatosan várja és figyelembe veszi az utasok értékeléseit és visszajelzéseit és a mostani fejlesztések is ezeknek a visszajelzéseknek az eredményei. Első lépésben november 1-jétől megszűnt a weboldal foglalási rendszerénél használatos Recaptcha biztonsági megoldás, mely nagymértékben kényelmetlenné és lassabbá tette a foglalási ügyintézést.
A képre kattintva galéria nyílik! (Fotó: Tóth Máté – AIRportal.hu)
Az ügyfélbarát légitársaság képének elősegítése érdekében pedig újabb szolgáltatást vezetnek be, melynek köszönhetően a foglalást követő 24 órán belül díjmentesen módosítható a foglalás adminisztrációs része, így egy véletlenül félregépelt utasnév javítására is lehetőség van mostantól, bárminemű többletköltség nélkül.
Szintén e hónaptól érvényes az a rendelet, mely szerint a kora reggeli, 8 óra előtti, illetve a 21 óra utáni járatokon csak a legszükségesebb információkat osztják meg az utazóközönséggel a hangosbemondón, így elősegítve az utasok nyugodt, reklámoktól mentes repülését.
December 1-jétől – az ultra low-cost légitársaságok között egyedülállóan – térítésmentesen vihető fel egy kiegészítő kézipoggyász a fedélzetre, amennyiben az egy női kistáska vagy egy bevásárlószatyor méretét nem haladja meg. Szintén ez év utolsó hónapjától érvényes az a díjcsökkenés, amely a repülőtéren nyomtatott beszállókártyát érinti. Ez 70 euróról 15 euróra csökken. Továbbá 2014. január 5-től felére csökkenti a kézipoggyász feladásának díját a Ryanair, amely a jelenlegi 60 euróról 30 euróra redukálódik.
Kashia Gaborec az AIRportal.hu kérdésére, miszerint tervezi-e a légitársaság az Európán kívüli bővítést, elmondta, hogy naponta több, mint egy tucat repülőtérrel folynak a tárgyalások újabb járatnyitások tekintetében, ám egyelőre a cég fő fókuszpontja kontinensünk. A vállalat régiónkért felelős értékesítési és marketing igazgatója ugyancsak hozzátette, hogy a távolabbi jövőben nem kizárt egy ilyen bővülés, ám ennek megvalósításához rengeteg lépés megtételére van szükség.