Nagyratörő tervei megvalósítása érdekében újabb Airbus A330F típusú repülőgépekre kötött megrendelési szerződést az idei dubai légi szalon első napján a Qatar Airways Cargo. A katari légitársaság nem kevesebb mint 13 darab teherszállító A330-asra jelentette be igényét a listaárakon számítva mintegy 2.8 milliárd dollár értékben.
Qatar Cargo: szolgálatban az új A330-asok
Közel másfél év után kivonul a Qatar Cargo Ferihegyről
Négy új célállomás a Qatar Cargo útvonalhálózatában
Világos utat jelölt ki magának a Qatar Airways Cargo, amely az elkövetkező öt évben a világ egyik legjelentősebb teherszállító légitársaságává kíván fejlődni.
Mindennek legutóbb a márciusban Dohában megrendezett IATA (Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség) konferencián adtak hangot a cég vezetői. Az expanziós politika pedig kapacitás növekményt követel.
A Qatar Cargo jelenleg egy igen korszerű, de viszonylag kis gépparkkal rendelkező társaság. Három darab Airbus A330F gépük mellett öt darab nagy teljesítményű Boeing 777F teljesít szolgálatot a flottában. Nem meglepő hát, hogy a november 17-én kezdődött dubai szalonon a katariak újabb rendelést jelentettek be.
A szerződés öt darab A330F-re fix, míg további nyolc gépre opciós foglalást tartalmaz, így jön ki az összesen 13 darabos igénybejelentés, amely a nagyközönség számára csupán tájékoztató jelleggel bíró listaárakon számítva 2.8 milliárd dolláros értéket képvisel.
Az aktuális állás szerint több mint 40 célállomásra közlekedő Qatar Cargo tavaly decemberben vette át flottájának első Airbus A330F (A7-AFV) típusát. Az A330-as család cargo változata közvetlenül a kevésbé korszerű A300-600F gépek váltását szolgálta, de nyilvánvalóan ez egy hosszabb távú választás is volt, amelyet most igazol ez az igen szépszámú megrendelés.
A Qatar Airways, ahogy azt Fabrice Brégier, az Airbus elnök-vezérigazgatója is nyilatkozta az európai repülőgépgyár egyik legfontosabb partnere a térségből. Az első Airbust 1997-ben szállították a katari légitársaság számára, s azóta már kétszáznál is több, a toulouse-i gyártósorokról származó géptípust vásárolt (ezek egy része még rendelés alatt áll) az ötcsillagos flotta, amelyben kezdve a keskenytörzsű A320-as családtól egészen a nagy hatótávú négy-hajtóműves A340-600-asig csaknem minden Airbus típus megtalálható.
Az Airbus – Qatar Airways relációban fennálló ügyfélpozíció jelentőségét jól tükröző tényező, hogy az Akbar Al Baker vezetette légitársaság az indító üzemeltetője az új A350XWB típuscsaládnak, amely várhatóan 2014 második félévében állhat forgalomba, de ezt megelőzően még az év első felévben megérkezik a céghez az első A380-800-as óriásgép is, amelyből egyelőre 13 darabot rendeltek.