Miközben a berepülési program javában zajlik, az Airbus már az első sorozatgyártott példány végszerelését is megkezdte a legújabb, kompozit generációs A350XWB típusából. Készülőben a Qatar első eXtra-Wide-Body Airbusa.

Az Airbus tavaly nyáron kezdte meg az A350-900XWB berepülési programját, amikor június 14-én az első repülőképes prototípus, az MSN1 sikeresen teljesítette szűzrepülését. Az európai gyártó összesen hat darab repülőgépet épít annak érdekében, hogy a forgalomba bocsátáshoz szükséges tanúsító eljárásokat és próbákat elvégezze, ezekből öt gép repülőképes, egy pedig a statikai tesztek kizárólag földön végzett szereplője.

Jelenleg még csak két prototípus teljesít repüléseket, de hamarosan csatlakoznak a berepülő flottához a többi példányok is, hogy belátható időn belül túl legyenek a 2500 órásra tervezett programon, és az első sorozatgyártott példány átadása a terveknek megfelelően idén, a negyedik negyedév folyamán már meg is történhessen.

Az Airbus legújabb generációs szélestörzsű típuscsaládjának indító légitársasága a Qatar Airways, amelynek első gépe, mint arról Fabrice Brégier, a gyár elnök-vezérigazgatója évértékelőjében beszámolt, már a végszerelő soron van, és folyamatosan halad a teljes megvalósulás felé. Most pedig a dohai légitársaság fotókat is közölt leendő első A350-es Airbusáról.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Január elején, még három darabban a Qatar Airways leendő első Airbus A350-900XWB gépe.
(Fotó: Airbus via Qatar Airways)


Az első sorozatgyártású A350XWB MSN6, vagyis hatos gyári számmal hagyja majd el a szerelőüzemet és kerül üzemeltetőjéhez, amely annak idején megrendelési szerződésével elsőként szavazott bizalmat az Airbus A350XWB programjának, még 2005-ben a párizsi légi szalon alkalmával.

Nem az MSN6 lesz azonban az első Qatar festésű A350-es, ugyanis a gyártó az MSN4 prototípust részlegesen a forgalomba vezető légitársaság színeivel készül ellátni, amely így a második különleges festést viselő prototípus lesz, miután január elején már kigördült egy karbon mintázatú A350-es (MSN2) is.

Itt pedig már a törzsszekció gondos összeillesztése folyik. (Fotó: Airbus via Qatar Airways)


A Qatar Airwaysnek jelenleg összesen 43 darab A350-900XWB és 37 darab hosszabb törzsű A350-1000XWB típusra van érvényes rendelése, de korántsem kizárt, hogy ez tovább fog növekedni, mivel legutóbb Akbar Al Baker, a társaság vezérigazgatója jelezte a dubai légi szalonon, hogy amennyiben az Airbus úgy dönt, elkészíti, akkor komolyan érdekli őket az 1000-es széria megnövelt teljesítményű, hosszított törzsű változata is.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!