A Lybian Airlines és a világ egyik legnagyobb lízingcége 10 darab repülőgépre szóló megrendeléssel rendelkezett az Airbus legújabb szélestörzsűjének legkisebb verziójára, az A350-800-ra. Ám januárban mind a légitársaság, mind pedig az ILFC úgy döntött, hogy inkább a hosszabb változatot kívánják beszerezni.
Nem lesz rövid törzsű Airbus A350XWB?
Hatvan gép alá csökkent az A350-800-as rendelésállománya
Ez a fejlemény még jobban befolyásolhatja az európai repülőgépgyár amúgy is gyenge lábakon álló Airbus A350-800-as programját, mivel most már csupán 46 darab ilyen típusú repülőgépre van érvényes megrendelés. Ily módon az sem kizárt, hogy egyre több vállalat gondolja meg magát, és választja inkább az A350-900-ast. Utóbbi első példányai a berepülési program során már több száz órát töltöttek a levegőben az A350-800-assal szemben, melynek még a prototípusát sem építették meg.
A gyártó így már komolyan fontolóra vette azt a lehetőséget, hogy átépítsék a 800-as verzió törzsét, és úgy kínálják eladásra. Azok a légitársaságok, amelyek viszont még élő megrendeléssel rendelkeznek a kisebb XWB-re egyelőre még nem reagáltak, hogy igényt tartanak-e erre a bővítésre.
Hozzá kell tenni, az Airbusnak nem lenne egyszerű dolga a 800-as és a 900-as változat közötti ideális gépméretet megtalálni, hiszen a két géptörzs hosszának különbsége csupán 6,3 méter.
Az Airbus adatbázisa szerint, mely az eddigi megrendeléseket mutatja látható, hogy az ILFC neve mellett így már 20 darab A350-900-as repülőgép szerepel, míg a Lybian Airlines nemcsak hogy átkonvertálta a megrendelését, de további 2 darabot rendelt, így összesen 6 példányból álló A350-es flottája lesz a jövőben.