Megállapodott lízingpartnerével, az International Lease Finance Corporation-nel (ILFC) a Norwegian, amely értelmében a norvég low-cost légitársaság négy darab vadonatúj Boeing 787-9 típusú utasszállító repülőgépet vesz tartós bérlet formájában a flottájába. Az első, ILFC biztosította hosszított törzsű Dreamliner 2017-ben állhat szolgálatba.

A Norwegian jelenleg három darab Boeing 787-8-ast üzemeltet. Ebből a Dreamliner típusváltozatból még további öt gép fog érkezni a flottába. A norvég low-cost ugyanakkor igényt tart a hosszított törzsű verzióra is, amelyből immáron összesen hat darabot foglalt le magának. Kettőt saját rendelés, négyet pedig a ma bejelentett ILFC bérlet részeként.

Az első Boeing 787-9-es a tervek szerint 2016 első negyedévében csatlakozik a gépparkhoz, míg a béreltek 2017-2018 folyamán kerülnek leszállításra, mire a Norwegian-nek már összesen 14 Dreamlinere lesz.

A Norwegian és az ILFC hosszú múltra visszatekintő kapcsolatokat ápol. A légitársaság nemcsak 787-es, hanem 737-800-as Boeingeket is bérel a neves lízingcégtől.

A B-787-8-ashoz képest 6 méterrel hosszabb törzsű, akár 20%-kal több utas szállítására is képes 787-9-es tervezett kabinkonfigurációjáról még nem adott tájékoztatást a Norwegian, az tehát egyelőre nem ismert, hogy a légitársaság milyen utaskapacitással kívánja üzemeltetni leendő legnagyobb típusát.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A meglévő 787-8-asok két komfortosztályon összesen 291 utas szállítására alkalmasan működnek, aminek alapján feltételezhető, hogy a nagyobb Dreamlinerek is hasonlóan kínálnak majd Premium Economy, valamint Economy kabincsomagokat is.

Nyereséges volt 2013-ban a Norwegian Air Shuttle
Nyereséggel zárta a 2013-as évet a Norwegian Air Shuttle diszkont légitársaság, bár utolsó negyedéves működésük veszteséges volt – adta hírül az MTI a légitársaság közleménye alapján csütörtökön.

A cég 2013 utolsó negyedévét 238 millió norvég koronás (10,4 milliárd forintos) veszteséggel zárta, teljes évi eredménye viszont 437 millió koronás (16,1 milliárd forintos) nyereséget mutat az adózás előtt.

A légitársaság hangsúlyozta, hogy ez a hetedik egymást követő év, amikor nyereséget tudtak termelni, bár a 2013-as eredmények alacsonyabbak a 2012-esnél, amikor 623 millió korona volt a nyereség. A cég forgalma 2013-ban 15,6 milliárd korona volt, 21 százalékkal magasabb az egy évvel korábbihoz képest.

Kiemelték, hogy a hosszú távú járatok beindítása mintegy 216 millió koronával terhelte meg a költségvetést. Növekedett a diszkont társaság utasforgalma is, az elmúlt évben 20,7 millió utast szállítottak, hárommillióval többet, mint egy évvel korábban, töltöttségi mutatójuk pedig nem változott, bár erről adatot a Norwegian nem adott meg közleményében.

Bjorn Kjos, a légitársaság vezérigazgatója az eredményeket a közlemény szerint úgy értékelte: nem várt és jelentős költségek jelentkeztek a hosszú távú járatok üzemeltetésének beindításával, több gépük átadás-átvétele is csúszott és a norvég korona gyengülése is negatívan hatott. Ezzel együtt az üzleti modell sikeres és teljesítette az elvárásokat, az üzemelésből származó pénzforgalom jelentős, ugyanakkor csökkentették a költségeket, emelték a kapacitásokat és szinten tartották a gépek töltöttségi mutatóját.

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!