Helyi idő szerint hajnali 2:40-kor elvesztette a kapcsolatot a subang-i légiforgalmi irányítás a Malaysia Airlines Kuala Lumpurból Pekingbe tartó 370-es járatával, amely pekingi idő szerint 6:30-kor landolt volna a kínai főváros repülőterén. A járatot a Malaysia Airlines Boeing 777-200-as, 9M-MRO lajstromjelű repülőgépe teljesítette. A keresés jelenleg is tart, a légitársaság cáfolta azokat a híreszteléseket, miszerint a repülőgép roncsait megtalálták volna.
(Fotó: Kovács Gábor – AIRportal.hu)
A maláj légitársaság még korábban közleményében megerősítette a híreket, miszerint a 370-es járat eltűnt a légiforgalmi irányítók hatóköréből és a radarokról az előbb említett időpontot követően. Az Aviation Herald információi szerint helyi idő szerint dél körül a vietnami keresőcsapatok azt jelezték, hogy ELT, azaz automatikus vészjeladó jeleit érzékelték 20 mérföldre Ca Mau partjaitól délre, azonban azt is hozzátették, hogy a 370-es járatot még nem találták meg.
A Malaysia Airlines vezérigazgatója sajtótájékoztatón közölte, hogy a légiforgalmi irányítás a maláj Kota Bharu városától 120 mérföldre vesztette el a kapcsolatot a repülőgéppel. Malajzia és Vietnam indította el a kereső- és mentőcsapatokat, azonban Kína is két mentőhajóval járult hozzá a mentéshez, hogy az esetleges túlélők segítségére lehessenek.
A 227 utast, köztük 2 csecsemőt, valamint 12 fős személyzetet szállító Boeing 777-200ER típusú repülőgép malájziai idő szerint 12:41-kor szállt fel Peking felé. A fedélzeten összesen 14 ország állampolgára utazott, magyar állampolgár nem volt a járaton. Az utasok közül legtöbben – 152-en – kínaiak és malajziaiak, de osztrák, holland, francia, ukrán, orosz, amerikai, ausztrál, új-zélandi és tajvani állampolgárok is voltak a fedélzeten.
A Boeing 777 típus történetében ez a legsúlyosabb katasztrófa a közel 20 éves pályafutása alatt. Az első halálos balesetet tavaly szenvedte el a triplahetes az Asiana Airlines San Francisco-ban történt balesete során.