Átvontatták az Aeroplex előtti műszaki előtérre a HA-LCA lajstromjelű, Tu-154-B2-es repülőgépet. A Malév első „nagyvasa” 20 éve állt a repülőtér egy félreeső szegletében, egy ideig a kommandósok gyakorlógépeként, majd sokáig magára hagyva.
A hosszú évtizedekig történő állás során a repülőgép állapota kívülről és belülről is jelentősen leromlott.
A Tu-154-es strapabíró felépítésének köszönhetően a szerkezet azonban meglepően jól átvészelte az elmúlt 40 évet, az állapotfelmérések szerint helyreállítható.
A repülőgép a Légiközlekedési Kulturális Központ vezetésével kerül felújításra, azt követően pedig Ferihegyen lesz kiállítva.
A Légiközlekedési Kulturális Központ 2013-ban szerződött a Budapest Airporttal a Ferihegyi Repülőgép Múzeum üzemeltetésére, megújítására és a repülőtér-látogatások szervezésére. A múzeum átvételét egy éve akadályozza, hogy a korábbi üzemeltető nem hajlandó a területet visszaadni a Budapest Airportnak és pereket indított a repülőtér üzemeltetője ellen.
A Légiközlekedési Kulturális Központnak 2013. decemberében a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren egy XXI. századi elvárásoknak megfelelő repülőmúzeum és légiközlekedési látogatóközpont létrehozására adott a kormány 95 millió forintot.
A cég eddigi leglátványosabb eredménye, egy restaurált Ikarus 250-es autóbusz a Malév Air Tours korhű festésében, mely a hét végén érkezett meg új otthonába, Ferihegyre.
Az autóbusz a Malévnek és az Ikarusnak egyszerre állít emléket, annak a két nagyvállalatnak, melyek évtizedeken keresztül a két legismertebb és legsikeresebb magyar márkát képviselték szerte a világon.
video: Ispán Tamás – AIRportal.hu
A HA-LCA lajstromot viselő Tupoljevet Dr. Fülöp András, vállalati főpilóta 1973. szeptember 5-én repülte haza a ferihegyi repülőtérre és 1973. szeptember 12-én teljesítette első forgalmi útját a Malév korabeli festésében. A repülőgépet 1991-ben teherszállításra alakították át. Az immár a Zsótér-féle Malév festést viselő törzsére Cargo felirat került. Két évvel későbbi utolsó útja is gyakorló volt. Utána földi gyakorlatokban, képzésben kapott szerepet. A rendőrség kommandós egységei használták. 1995 óta a 13R futópályától balra egy félreeső, a repülőtéri élettől távoli bányaterület közelében állt.