Lassan elkészül az első repülési tesztek végrehajtására szolgáló Mitsubishi MRJ regionális jet. Az 10001-es gyártási számú prototípus két fontos alkatrésze került beépítésre áprilisban.
Tovább késik a Mitsubishi regionális utasgépe
Törölheti 100 gépre szóló MRJ megrendelését a SkyWest
A többször módosított és jelentős csúszást szenvedő Mitsubishi MRJ program első tesztgépe az eddigiekhez képest szinte „fénysbességgel” készül a Mitsubishi Aircraft nagoyai üzemében, nemrégiben sikeresen integrálták a gép jobb oldali szárnyát és a törzset lezáró farokkúp is a helyére került.
A 16 méter hosszú és négy méter széles szárny a Mitsubishi Heavy Industries (MHI) tobishamai gyáregységében készült el és innen, tréler segítségével szállították a végső összeszerelés helyszínéül szolgáló Nagoyában található üzembe, április 8-án. A bal oldali szárny is hamarosan megérkezik és végre igazi repülőgép kinézetét ölti magára a kis sugárhajtású gép.
A legutóbbi esemény az összeszerelő üzemben a farokkúp törzshöz illesztése volt, mely még nem tartalmazza a függőleges és vízszintes vezérsíkokat. A vízszintes vezérsíkok készítését a tobishamai üzem már elkezdte, de hogy a kész alkatrészek mikor kerülnek beépítésre egyelőre nem lehet tudni.
Április végén újabb mérföldkő várható a légi jármű életében, ugyanis megérkeznek a gép meghajtásáról gondoskodó, a Pratt&Whitney által gyártott, a PurePower családba tartozó PW1200G típusú reduktoros sugárhajtóművek.
Az ütemtervek többszöri módosítása után remélhetőleg a 2015 második negyedévére datált első felszállást nem kell elhalasztani.