Még el sem készült az Airbus keskenytörzsű gépcsaládjának újabb generációjának első példánya, az AviationWeek információi szerint az európai konszernnél máris a típus továbbfejlesztésén törik a fejüket.
Megkezdődött az A320neo végszerelése
Airbus A320: 186 főre bővülhet az utaskapacitás
Amikor az A320neo létrehozásáról döntöttek az Airbus vezetői, két fő szempontot tartottak szem előtt: a típus minél kisebb fogyasztású legyen (aerodinamikai fejlesztések és az erőforrások cseréje), valamint minél előbb szolgálatba állhasson. Az utóbbi kitétel miatt az avionika, a kabinbelső és egyéb rendszerek fejlesztése háttérbe szorult, mert minél komplexebb lett volna a ráncfelvarrás, annál később állhatnának szolgálatba az új altípus első példányai.
Az európai repülőgépgyártó konzorcium elöljárói azonban tudják, hogy csak úgy lehet típusuk a következő évtizedben is versenyképes, ha minden téren megfelel majd a kor követelményeinek. Épp ezért az Airbus összehívta beszállítóit, hogy egyeztetéseket kezdjenek egy újabb verzióról, melyet jelenleg „A320neo Plus” jelzéssel emlegetnek.
A hírek szerint már több újdonság bevezetése eldöntött tény. Ilyen például a hidraulikus végrehajtórendszer lecserélése egy elektro-hidraulikus változatra, melynél több helyen (például a szárnymechanizáció meghajtásánál) elektromotorokra cserélnék a munkahengereket és hidromotorokat. De a repülőgép más terén is egyre jobban „átveszi a hatalmat” az elektromosság: elektromosan fűtött jégtelenítő rendszer és lézeres jegesedésjelzőt is alkalmaznának. A ráncfelvarrás a kabinra is kiterjedne, növelnék az utaskapacitást, valamint a fej feletti csomagtároló rekeszek űrméretét is.
A körvonalazódó terv az, hogy az újításokat 2015-ben egy átalakított A320-ason teszteljék és az első sorozatgyártású A320neo 2015 végi átadását követően nem sokkal (várhatóan 2016 elején) már egyes frissítéseket beépíthessenek a gyártósoron testet öltő példányokba, de a teljes csomag 2019-től lenne elérhető a megrendelők számára.
A rendszeres korszerűsítéssel az Airbus tervei szerint még 2030 után is gyártásban maradhat a típus. Ez összecseng Fabrice Bregier ügyvezető-igazgató által tett kijelentéssel, hogy a következő 10 évben biztos nem fejleszt az európai vállalat új típus, hanem a jelenlegi paletta időszakonkénti ráncfelvarrásával biztosítja folyamatos versenyképességét a piacon.