Az alsóbb, a turista és a business kabinok tavaly indított frissítő, megújító programjait követően most elérkezett a legmagasabb, az első osztályú bemutatója az Air France-nál, amely első ízben Sanghajban tárta a világ elé, miként is száll versenybe a legvastagabb pénztárcájú utasok kegyeiért.
Új business osztállyal kápráztat az Air France
Annak ellenére, hogy létezik egy olyan álláspont is, amely szerint manapság nem érdemes a business osztályon felül is szolgáltatást kínálni, mert azt csak nagyon kevesen tudják igénybe venni, elegendő hát egy kiemelkedően jó üzleti kabin, igenis vannak olyan tradicionális légitársaságok, amelyek nem mondanak le arról a presztízsről, amelyet az első osztály jelent, ilyen a francia is, pedig jegyár bevételeik alig 2%-át teszik ki az innen származóak, viszont ha valaki fizet, akkor az nagyot. A legdrágább komfortfokozatot, amelyért a forint mércéjében egy kisebb autó árát is el lehet kérni illik viszont naprakészen tartani, s nemcsak nevében, hanem valójában is a lehető legjobbat kínálni.
Az Air France ennek érdekében most igen komoly összeget, 50 millió eurót fektet be, hogy fokozatosan, kezdetben tizenkilenc kiválasztott Boeing 777-300ER típusú nagyteljesítményű utasszállítóján megvalósítsa legújabb első osztályát. Ha viszonylag sovány szegmensben is, de mégis bivalyerős konkurensekkel kell mérkőzni, hiszen az előkelő távol-keleti és arab légitársaságok krémje komoly iramot diktál, elég ha csak a legutóbbi két bejelentésre, a Qatar Airways és az Etihad Airways Airbus A380-asaira szánt First Class luxust vesszük példaként.
Az ebben a kategóriában magától értetődő kényelmi elvárások élén lobogó tágasság szempontját jól szemlélteti, hogy az Air France gépenként mindössze négy ilyen férőhelyet telepít Boeing 777-eseire, amelyek szeptemberben, először Párizs – Szingapúr vonalon jelennek meg a flottában.
Lakosztály-trend a franciáknál is
A mai business ülések már annyira jók és kényelmesek tudnak lenni, hogy az idők folyamán sok esetben beérték azt, amit régebben a first jelentett, így nem csoda, hogy a légitársaságok újabb megoldások felé tekintenek, minél nagyobb utazóteret és magánszférát biztosítva az arra kényes első osztályú utasnak. A megoldás pedig nem más, mint a lakosztály – már amennyire egy repülőgéptörzsben ezt ki lehet alakítani, de látva a legújabb kiviteleket ez még egy egyszintes típuson sem jelent problémát, hát még a nagyobb kétszinteseken.
Az Air France az „otthon” érzésre apellálva építette ki koncepcióját, amelyben rögtön fel is tűnnek olyan, valóban barátságos kiegészítők, mint egy kis asztali lámpácska, a kellemes anyagú párnák és plédek, és nem utolsó sorban azok a függönyök, amelyek körbe ölelik, s igény esetén szeparálják a pihenni vágyó utast a külvilágtól.
A természetesen teljesen sík felületű, két méteres és 77 cm széles ággyá alakítható ülések szállítójául a B/E Aerospace-t választotta az Air France, amely formatervénél fogva szükség esetén egy utazótársat is vendégül tud látni, például egy közös vacsora, vagy beszélgetés erejéig, hiszen az üléssel szemben lévő kisebb fotel kitűnően alkalmas erre – hasonló megoldást dicsőit egyébként leendő A380-asaira a Qatar Airways is.
A ma már nélkülözhetetlen fedélzeti szórakoztatásról BOSE rendszerű zajszűrős fejhallgató és hozzá egy 24 inches (61cm) HD-képernyő gondoskodik, amely kétségkívül az egyik legnagyobb méret, amit valaha repülőgépre egyéni monitorként telepítettek, de hát valamivel el is kell kápráztatni az utazót, amely nagyságrendileg csaknem 3 millió forintot fizet majd egy ilyen helyért. Az Air France szerint ugyanis kb. 9000 euróba fog kerülni egy jegy az új első osztályukra, ahová a piperét egyébként nem más, mint a Givenchy divatház csomagolja.
Sanghaj, New York és Párizs – turnén a La Premiére
Az Air France jól tervezett stratégiával építette fel a La Premiére-t, merthogy franciául így szól a nemzetközileg mindenhol csak firstként nevezett osztály, amely egy átfogó fedélzet megújítási program részeként került most bemutatásra.
A sor tavaly ősszel kezdődött, amikor a hosszú távú gépek turista kabinjával, majd idén év elején az üzleti zóna frissítésének kihirdetésével folytatódott. A legújabb első osztályt viszont igazi turnéval promotálják a franciák. A sanghaji világpremiert követően ugyanitt május 8-11. között bárki szabadon megtekintheti és ki is próbálhatja az új kabin-részt, aztán a nyáron június 26-28. között New York lesz a bemutató helyszíne, és végül a forgalomba bocsátással egyidőben szeptember 20-21-én Párizs is közszemlére bocsátja a legújabb fedélzeti luxusterméket.
A galéria képre kattintva nyílik!