Nem teljesít többé hosszútávú járatokat a magánkézben lévő ukrán Kharkiv Airlines, miután a vezetőség az egyetlen Boeing 767-es gépük leállítása mellett döntött – értesült a ch-aviation.
Az Aeroflot és a Transaero gépei megkerülik Ukrajna légterét
Az UR-CLT lajstromú Boeing 767-300ER típusú gépet jelenleg Isztambulban tárolják, további jövője egyelőre tisztázatlan.
A fuvarozó azonban nem először kényszerül megválni flottájának egy tagjától, korábban már egy Boeing 737-800-asnak is kénytelen volt búcsút inteni a vállalat, ez azonban azt jelenti, hogy jelenleg egy darab repülőgéppel egy szintén a -800-as szériába tartozó wingletes Boeing 737-essel repüli charter járatait török, egyiptomi és tunéziai célállomásokra a Kharkiv Airlines.
A szélestörzsű gépparkból való kivonása azonban érthető művelet, hiszen Ukrajnában, a konfliktushelyzetre való tekintettel több fuvarozónak is a desztinációik, esetenként flottájuk átalakítására, csökkentésére van szükség, így cselekszik például a Wizz Air Ukraine, a UTair-Ukraine, a Yan Air, vagy a még csak szárnyait bontogató Atlasjet UA.
A most leállított 26263 gyári számot viselő 767-es két GE CF6-80C2B6F hajtóművel felszerelve kezdte meg pályafutását 1995. október 2-án a holland KLM-nél, ezt követően 2006-ban a Zoom Airlineshoz, onnan pedig egy rövid pihenő után 2009-ben a lengyel LOT-hoz, tavaly augusztusban pedig a Kharkiv Airlineshoz került, ahol Thaiföldre, Indiába és a Dominikai Köztársaságba teljesített járatokat.