Április vége helyett most, június elején érkezett Japánba a Pratt&Whitney PW1200G típusú erőforrása, melyet a Mitsubishi az MRJ regionális utasszállító meghajtására kíván felhasználni.
A Mitsubishi Aircraft folyamatosan bukdácsoló programja jelentős haladásnak indult az idei évben, az első szerkezetkész repülőgép az MSN90001-es gyártási számú lesz, amely a statikus teszteket hamarosan meg is kezdi.
A hatósági tanúsítvány megszerzéséhez hét gépes flotta készül az Mitsubishi üzemében, ebből öt gép a repülési teszteken vesz részt, míg két gép sohasem emelkedik a levegőbe, ezek ugyanis a statikus földi tesztek elvégzésére készülnek.
A gépek meghajtására a népszerű Pratt&Whitney PurePower családjának a Mitsubishi igényeire szabott változata az 1200G kerül felszerelésre, mellyel a gép maximális sebessége a 963 km/órát is elérheti. A választás nem véletlen, a hajtómű ugyanis egy új fejlesztés eredménye, halk, keveset fogyaszt, és a környezetet is jobban kíméli.
Az MRJ rögtön két változatban készül: az MRJ70-es egyosztályos elrendezésben maximálisan 78 utast szállíthat, míg nagyobb testvére az MRJ90-es ugyanilyen konfigurációban 92 utast tud a fedélzetére venni.
A típus szűzfelszállása 2015 második negyedévére várható, amelyet nem késleltetett a hajtóművek szállításának csúszása. Jó hír a program számára, hogy a típus megrendelői egyelőre kitartanak és a 165 fix és 160 darabos opciós rendelés nem csökkent, igaz új megrendelés sem érkezett. A legnagyobb megrendelők a japán All Nippon Airways, az amerikai Skywest Airlines – ők korábban kilátásba helyezték a megrendelés visszamondását – és a Trans States Holding.