Újabb igen fontos európai célponttal, Olaszország fővárosával bővült az Etihad Airways útvonalhálózata, miután a légitársaság múlt hét kedden megnyitotta a római Fiumicino nemzetközi repülőtérre közlekedő járatát, amely ezentúl a hét minden napján rendelkezésre áll.
Dubai: Hatalmas flottabővítéssel ünnepli 10. évét az Etihad
Az Etihad Airways flottájának szélestörzsű, Airbus A330-200-as típusát állította az útvonalra, amely 22 Business és 240 Economy Class üléssel várja utasait az Abu Dhabi nemzetközi repülőtérről induló, csaknem 6 óra hosszú közvetlen járatra.
Az Egyesült Arab Emírségek nemzeti légitársasága tavaly decemberben döntött úgy, hogy Milánó után Rómát is felveszi egyre növekvő hálózatába. Az Etihad akkor azzal érvelt, hogy az olasz főváros a világ egyik leglátogatottabbja, üzleti és turista szempontból egyaránt vonzó célpont, és nem mellesleg a code-share partner Alitalia központja is.
Az pedig, hogy időközben úgy alakult, a súlyos pénzügyi gondokkal, a fennmaradásáért küzdő Alitaliát az Ethad 49%-os tulajdonrészben fel is vásárolja, csak még tekintélyesebbé teszi a római jelenlétet. Az olasz légitársaság ugyancsak A330-200-assal teljesített Abu Dhabi járatán egyébként már eddig is rajta volt az Etihad kódja.
Mindezek mellett Olaszország számára az Egyesült Arab Emírségek a legjelentősebb közel-keleti üzleti partner, az olasz export a 2012-es évben 6 milliárd dolláros forgalmat bonyolított, miközben az Öböl-menti országban több mint háromezer olasz él és dolgozik, és mintegy kilencven olasz vállalkozás van bejegyezve.
Az Etihad újabb kapuja Európára
A kétoldalú gazdasági kapcsolatok további fejlődéséhez ezentúl tehát az Etihad Airways részéről a 2007-ben nyitott Milánó-Malpensa járaton túlmenően a római is minden bizonnyal hozzá fog járulni, de természetesen szót kell ejteni a járat menetrendi vonatkozásairól is, amely legalább annyira fontos az Etihad expanziója számára.
A Róma – Abu Dhabi járat a direkt forgalmon túlmenően egyértelműen az átszállási lehetőségekről is szól, mivel az Etihad számos ideális csatlakozást kínál a közel-, és távol-keleti térségbe, de ugyanígy az afrikai kontinensre és Ausztrália irányába is.
Rómában pedig az Etihad pénzügyi hátterét élvező Air Serbia, valamint Etihad Regional nyújthat előnyös európai csatlakozásokat, és amíg a menetrendet a valóságában még jobban össze nem fésülik, addig is az elég jelentős kódmegosztó partnerség érvényesül az Alitalia relációjában, s így például Budapest is összeköttetésbe kerülhet az Etihad római járatával.