Először adott át hosszított törzsű Dreamlinert amerikai légitársaságnak a Boeing, amely a mai napon a United Airlines-szal ünnepelte közösen az első 787-9-est. A United ráadásul abban is első hazájában, hogy neki van egyszerre a flottájában mindkét forgalomban lévő típusváltozat, a 787-8-as és a 9-es széria.
Átadta a Boeing az első 787-9-est
ANA Boeing 787-9: a jövő héten már forgalomban
A United még ebben a hónapban menetrendszerű forgalomba bocsátja legújabb típusát, amellyel Los Angeles és az ausztráliai Melbourne között készül repülni.
Ez lesz a Dreamlinerek eddigi leghosszabb útvonala, de előtte a személyzetek gyakorlatszerzése érdekében a rövidebb, Houston és Los Angeles közötti belföldi viszonylaton fog közlekedni a 9-es Dreamliner. A melbourne-i járat pedig a tervek szerint október 26-án indul majd.
A Boeing 787-9-esek, merthogy további 25 darab áll rendelés alatt, a társaság konfigurációs igényei szerint egyenként összesen 252 utas szállítására lesznek alkalmasak. 48 üléssel a BusinessFirst és 204 férőhellyel az Economy osztályon, amely 88 EconomyPlus ülést is magába foglal.
A fedélzeten a United minden utasa számára elérhető Wi-Fi szolgáltatást is nyújt, sőt az innentől kezdve átvételre kerülő további 787-8-as (1 db), és majdani 787-10-es (27 db) szériák is mind a Boeing gyár által telepített vezeték nélküli hálózattal érkeznek a légitársasághoz.
A United flottájában egyébként már több mint 300 gépen működik Wi-Fi, beleértve minden Airbus típust és a Boeing 747-es Jumbókat is. A cél nem más mint, hogy 2015 közepére a legtöbb gépen legyen ilyen korszerű internetezési lehetőség.
A United Airlines az indító Air New Zealand és az All Nippon Airways (ANA) után a harmadik 787-9-es üzemeltető a világon, de az első, amely General Electric GEnx hajtóművel állítja szolgálatba a típust. Az új-zélandi és a japán légitársaság Rolls-Royce erőforrásokkal rendelték 787-9-eseiket.