Budapestre, a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérre is elhozta bemutatni legújabb utasosztályát a Lufthansa. A vadonatúj Premium Economy üléseket egy valós méretű mock-up formájában tárja a közönség elé a német légitársaság, amelynek célja, hogy az ötcsillagosok előkelő táborába kerüljön. Míg az új kabinterméket Martin Riecken, a Lufthansa Csoport európai régióért felelős kommunikációs igazgatója prezentálta, addig a Lufthansa magyarországi eredményeiről Antal Gábor, képviseletvezető adott tájékoztatást.
Jelentős bővülést ért el a Lufthansa Magyarországon 2014 januárja és júliusa között: a légitársaság 393 000 utast szállított az év első hét hónapjában, ami 2 százalékos bővülésnek felel meg, ám ennél fontosabb, hogy a magyarországi utasok jegyvásárlása 6 százalékos többletet mutat az előző év hasonló időszakához képest.
A Lufthansa Csoport többi tagja közül az Austrian Airlines 7, míg a Brussels Airlines 26 százalékkal több utast mondhat magáénak. A Lufthansa magyarországi kínálata évek óta stabil, hiszen hetente 66, a Lufthansa Csoport pedig 127 járatot üzemeltet Budapest és Európa főbb városai között.
„Utasaink örömmel vették a Brussels Airlines februárban bejelentett és márciusban életbe lépő új menetrendjét, amely értelmében az első járat reggel 6:30-kor indul Budapestről, míg az utolsó járat 20:50-kor száll fel Brüsszelből Budapest irányába, ennek köszönhető a Brussels Airlines 26 százalékkal magasabb utas száma. Szeptembertől pedig nagyobb, Airbus A319-es gépek közlekedtetésével 30%-kal növeli kapacitását a légitársaság a belga és a magyar főváros között” – mondta Antal Gábor, a Lufthansa Csoport magyarországi vezetője.
A magasabb utaslétszámot jobb kapacitás-kihasználtság mellett érték el a légitársaságok: a Lufthansa 71,3 százalékot ért el (+2 százalékpont), a Swiss 84 százalékos kihasználtsága 8 százalékponttal magasabb, az Austrian Airlines 72 százalékos eredménye 6 százalékpontos bővülésnek felel meg, míg a Brussels Airlines gépei 87 százalékos kihasználtsággal repültek az év első hét hónapja során.
A Lufthansa az Európán belüli útvonalakon 22,9 százalékos piacrészt mondhat magénak, ami 0,5 százalékpontos bővülés, míg a Lufthansa Csoport 41 százalékkal részesedik a kontinensen belüli járatokból a hálózati légitársaságok közül. A Lufthansa Csoport továbbra is piacvezető az Észak-Amerikába irányuló utasforgalom terén és magabiztosan tartja 35 százalékos piaci részesedését.
Minden útvonalat figyelembe véve a Lufthansa 20,6, míg a Lufthansa Csoport 35,9 százalékos piaci részesedéssel továbbra is piacvezetők Magyarországon a hagyományos légitársaságok között.
„Ügyfeleink értékelik minőségi szolgáltatásainkat és fejlesztéseinket, ezt igazolja vissza egyrészt a magyar utasok 6 százalékkal magasabb arányú jegyvásárlása a Lufthansa járatain, másrészt az is, hogy jelentősen emelkedett a prémium utasok száma, különösen az első osztályon, amely 100 százalékkal nőtt az előző év hasonló időszakához képest. A növekedés főleg az Észak-Amerikába irányuló üzleti forgalmon látszik” – tette hozzá Antal Gábor.
A Lufthansa 2014 márciusában mutatta be 35 év óta első új utasosztályát, a Premium Economy-t, május óta pedig már foglalhatók is a jegyek. A légitársaság egy hétig Budapesten, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren is kiállítja a Premium Economy modelljét, így 2014. szeptember 5-12. között az A4-A5 kapuk előtt a magyar utasok is élőben megnézhetik és kipróbálhatják az új üléseket.
A Red Dot terméktervezési díjprogram zsűrijét annyira lenyűgözte az új Lufthansa dizájn, hogy a 40 tagú szakértői testület Red Dot díjjal jutalmazta a prémium üzleti és turistaosztály üléseit a „járműkiegészítők” kategóriában. A verseny során a nemzetközi zsűri 53 ország 4815 benevezett termékét vizsgálta meg és értékelte.
„Az ülések formatervének és jellemzőinek kialakításánál kiterjedt ügyfélfelmérések és az értékesítési partnereinkkel folytatott workshopok eredményeit vettük alapul. Alig egy éven belül 3600 ülés beszerelését tervezzük 106 nagy távolságon közlekedő repülőgépbe, így a jövőben évente több mint 1,5 millió utas élvezheti az új utazási élményt” – mondta Jens Bischof, a Lufthansa German Airlines igazgatóságának értékesítésért, termékekért és marketingért felelős tagja.
50 százalékkal több hely és német precizitás
Az új üléseket a Lufthansa a kieli müller/romca Industrial Design ipari formatervező stúdió közreműködésével tervezte meg, a gyártást pedig a Bodeni tó partján található ZIM Flugsitz repülőgépülés-gyártó vállalatra bízta. Az új ülések repülőgéptípustól függően akár 3 centiméterrel is szélesebbek lehetnek a korábbiaknál, így nagyobb személyes teret biztosítanak az utasoknak. Oldalirányban is mintegy 10 centiméterrel megnő a rendelkezésre álló hely annak köszönhetően, hogy minden ülésnek saját karfája van és az üléseket központi konzol választja el egymástól.
A háttámla mélyebbre dönthető, mint korábban, az egymás mögötti ülések vízszintes távolsága pedig 97 centiméter. E fejlesztéseknek köszönhetően közel másfélszer akkora hely áll az utasok rendelkezésére, mint a hagyományos turistaosztályon. A fejtámla pontosan a kívánt magasságra állítható, sőt a még nagyobb kényelem és a jobb alátámasztás érdekében oldalra is hajtható. A kényelmet a második sortól kezdve állítható lábtartó, az első sorban pedig – technikai okoknál fogva – integrált lábtámasz teszi még teljesebbé. Az ülések körüli praktikus megoldások közül a pohártartó, az elektromos csatlakozóaljzat és az utas holmijainak elhelyezésére bőségesen elegendő rakodótér is hozzájárul a nyugodt és kellemes utazáshoz.
További szolgáltatások a prémium turistaosztály utasainak
A két, egyenként 23 kilogrammos csomagot engedélyező poggyászkorlát azt jelenti, hogy az utasok kétszerannyi csomagot vihetnek magukkal, mint a hagyományos turistaosztályon. További 25 euró fizetése esetén a Lufthansa üzleti váróinak kényelmét is élvezhetik indulás előtt.
Az éjszakai repülés után felfrissülést nyújtó, tágas zuhanyzókat és reggeli büfét kínáló érkező váró (Welcome Lounge) szolgáltatásai 50 euróért vehetők igénybe. A várók korábban csak a kiemelt utasok számára voltak elérhetők, mások még fizetés ellenében sem használhatták őket. Az utasfelvétel és a beszállás egyébként ugyanúgy zajlik, mint a hagyományos turistaosztályon, és ugyanazok a kézipoggyászra vonatkozó szabályok is.
A fedélzeten a prémium turistaosztály utasai emelt szintű kiszolgálásban részesülnek. A személyzet üdvözlő itallal várja őket, továbbá saját vizes palackot és praktikus utazási kellékeket tartalmazó, exkluzív kényelmi csomagot is találnak ülésük mellett. A porcelán étkészletben felszolgált ételek minősége is az új fedélzeti osztály színvonalához igazodik.
Az utasok az előttük lévő ülés háttámlájába szerelt, saját érintőképernyőn válogathatnak a gazdag fedélzeti szórakoztató kínálatból. Ezt távvezérlő segítségével is megtehetik, amely egyben a videojátékok vezérlőjeként is szolgál. A repülőgéptípustól függően 11-12 hüvelykes (28-30 cm) képernyő legalább 2 hüvelykkel nagyobb, mint a turistaosztályon. A szórakoztató kínálatot a magazinok és napilapok gazdag választéka teszi teljessé.
A Lufthansa prémium turistaosztálya az üzleti és a hagyományos turistaosztály között, jól láthatóan elkülönítve helyezkedik el a gépen. Színvonalas kialakítású belső tere a repülőgép típusától függően 21-52 üIést tartalmaz. Az új fedélzeti osztály bevezetése az idén ősszel indul és 2015 nyaráig fokozatosan történik a flotta különböző egységeinél.
„A rendkívüli kihívások ellenére az év első félévét magasabb operatív eredménnyel zárta a Lufthansa” – mondta Martin Riecken, a Deutsche Lufthansa AG európai kommunikációs igazgatója. A 114 millió eurós operatív eredmény 41 millió euróval magasabb mint az előző év hasonló időszakának eredménye. „Ezzel párhuzamosan egy átfogó minőségi, növekedési és innovációs offenzívát indítottunk, amelynek következetes végrehajtása biztosítja a Lufthansa Csoport jövőbeni versenyképességét.
Ezekhez tartozik flottamegrendelésünk, és minden olyan kényelmi intézkedés, platform és szolgáltatás kifejlesztése, amely biztosítja, hogy a Lufthansa lesz a Föld nyugati felének első 5-csillagos besorolású légitársasága. Ennek része a mostani Premium Economy utasosztály bevezetése is”- tette hozzá Riecken. A Lufthansa Csoport 2014 első féléve során 196 millió euróval többet, összesen 1,6 milliárd eurót fordított beruházásra, amelyből 1,3 milliárd jutott új, korszerű repülőgépek beszerzésére, illetve a flotta modernizációjára.