A Vereinigung Cockpit (VC) munkatársai ismét tüntetést szerveztek a frankfurti nemzetközi repülőtéren, megbénítva ezzel a Lufthansa innen irányuló hosszútávú járatainak nagy részét.
Air France-sztrájk: keddig meghosszabbítva
A Reuters értesülései szerint reggel 6 órától egészen délután 5 óráig eltartott az alkalmazottak tüntetése, ami ismét súlyos következményeket vont maga után. Több mint 9000 utas ragadt a földön és a német nemzeti légitársaság napi 57 hosszútávú járatából 23-at törölni kellett, a hétfőtől szerdáig terjedő szakaszt nézve pedig már 50 járat van a veszteséglistán.
A fuvarozó már korábban is többször komoly összetűzésekbe került alkalmazottaival, mely ellentétek akkor is sztrájkba fulladtak. A szakszervezetek azonban nem tágítanak, sőt már teljesen kidolgozott tervvel rendelkeznek a jövőre nézve az ilyen akciók tekintetében. Bevallásuk szerint csak a légitársaság vezetőségének lépésére várnak, addig is folyamatosan próbálják növelni rajtuk a nyomást.
Európa egyik legnagyobb légi vállalata azonban igyekszik stabilizálni a kialakult helyzetet és elmondásuk szerint törekednek minden második repülőgépet a levegőbe emelni.
A jelenlegi kampány célja, hogy az alkalmazottak a 60 éves korig fennálló munkakötelezettség határát 55 éves korra csökkenthessék és ezután is fizetésük 60 százalékát kaphassák nyugdíj gyanánt.
A Lufthansa éppen egy költségcsökkentő terv közepén áll, aminek része a magas nyugdíjhatár fenntartása, valamint a low-cost partner és leányvállalatok szerepeinek növelése, így nem csoda, ha munkavállalóik hevesen tiltakoznak az ezekkel a lépésekkel járó kellemetlen következmények miatt.
Ez azonban jelenleg nem az egyetlen ilyen jellegű megmozdulás Európában, az Air France-KLM csoport dolgozói szintén felemelték a szavukat a légitársaság döntése ellen, miszerint bővítenék low-cost leányvállalataik, a Transavia és a Transavia France flottáját, így több munkatársuk is átkerülne a testvércégekhez, természetesen kedvezőtlenebb munkafeltételekkel.