A kínai légitársaságokat is megcsapta a sharkletesítés szele. Bevezetése óta már több távol-keleti üzemeltető A320-asain is megtalálható ez az üzemanyag fogyasztás csökkentésében szerepet játszó szárnyvégi elem, de most először kötött az Airbus Kínában működő légitársasággal olyan szerződést, amely a flotta már meglévő és nem újonnan gyártott gépeire szól.
Ázsiában az első: utólagos Sharklet a Tigerair gépén
A JetBlue mutatja be az első amerikai Sharkletes A320-ast
Elsőként a low-cost modellben működő, sanghaji központú Spring Airlines döntött úgy, hogy utólagos kivitelezésben is kér az Airbus legújabb szárnyégi kiegészítőjéből, amellyel egy év leforgása alatt gépenként mintegy 900 tonnányi szén-dioxid kibocsátásától lehet megóvni a Föld légkörét.
Ami viszont talán még inkább csábító a légitársaságok számára – bármennyire is hangoztatják elkötelezettségüket a környezetvédelem terén – az a 4%-os javulás a fogyasztásban. A csekélyebb üzemanyag igény révén az üzemeltetők 100 tengeri mérfölddel hosszabb útvonalakra, vagy 450 kg-mal nagyobb hasznos teherrel repülhetnek, továbbá a technológia előnyei a magasan fekvő repterek futópályáiról való elemelkedési képességben is kamatoztathatóak.
A Spring Airlines, amely 2004-ben kezdte meg működését mára már 46 gépes Airbus A320-as flottával rendelkezik. Az első utólagosan sharkletesített gépüket a múlt hónapban, szeptemberben állították forgalomba. Ezt megelőzően a flotta már hat, egyenesen a gyárból érkezett, eleve sharkletesen rendelt A320-ason tapasztalhatta az új szárnyvég nyújtotta privilégiumokat. A társaság tulajdonképpen ezen, összességében 8500 repült órával gyűjtött eredménysor alapján döntött úgy, hogy minden további, újonnan érkező gépére, valamint a meglévő példányokra is kéri ezt a szárnyvéget.
Az Airbus 2012 decembere óta kínálja új építésű A320-asaihoz a Sharkletet, mint opcionális kiegészítőt. Látva azonban annak sikerét utólagos kivitelezésben is elérhetővé tették az üzemeltetők számára. Az első ilyen szereléssel 2013 februárjában adtak át gépet, az amerikai JetBlue-nak. Aztán az Airbus tavaly októberben azzal állt elő, hogy 2015-től a régebbi építésű A320-asokhoz is felajánlja a Sharkletet. Ez utóbbi annyiban különbözik az utólagosítás terén, hogy a korábbi szériákon nemcsak a szárnyvég viszonylag egyszerű cseréjét, ill. az új felhelyezését szükséges elvégezni, hanem a teljes szárnyszerkezetet meg kell erősíteni, valamint a fedélzeti számítógéppel is „tudatni kell” a módosítást.
A berepülési programját folytató, várhatóan 2015 októberében forgalomba álló újabb generációs A320neo (new-engine-option) típuscsaládon már alapfelszereltség a Sharklet.