Rolls-Royce hajtóműveket választott Boeing 787-9 típusú gépeihez a Norwegian. A norvég diszkont légitársaság Dreamlinerekből álló long-haul flottája számára így egységesen a Rolls-Royce Trent hajtóműcsaládja fogja biztosítani a tolóerőt.
Négy hosszított Dreamlinert bérel az ILFC-től a Norwegian
EASA jogosítást szerzett a hosszított Dreamliner hajtóműve
A Trent 1000 típusú sugárhajtóművekre szóló megrendelés mellett a Rolls-Royce ugyancsak örömmel adott hírt róla, hogy a Norwegian egy hosszú távú karbantartási szerződést is kötött. A kilenc darab Boeing 787-9-esre érvényes TotalCare szolgáltatás 440 millió dolláros üzletet jelent a hajtóműgyártó számára.
A Norwegian tavaly decemberben állt vele elő, hogy a hosszú távú járatokat teljesítő flottáját a 8-as szériához képest hat méterrel hosszabb törzsű 787-9-essel fejleszti tovább. A bejelentés akkor mindössze két, az amerikai MG Aviation lízingcégtől bérelt gépről szólt, de azóta továbbiakra is szerződtek. Jelen állás szerint az MG Aviation és a másik finanszírozó partner, az ILFC összesen kilenc darab vadonatúj 787-9-est fog szállítani a Norwegian-nek.
A norvég légitársaság Norwegian Long Haul divíziója tavaly júliusban vette át az első Dreamlinerét, az EI-LNA lajstromú 787-8-ast, amelyet további hét gép követett, és rövidesen átadásra kerülhet az utolsó, nyolcadik is. További 787-8-as beszerzéséről egyelőre nincs szó a vállalatnál, az első 787-9-esek átadásai pedig várhatóan 2016-ban veszik kezdetüket.
A hajtóműválasztás adaléka, hogy a nagyobb Dreamlinerekhez a Norwegian már a legújabb Trent 1000-es szériát, a Trent 1000-TEN-t (Thrust Efficient New technology) választotta, amely nagyobb teljesítményénél (max. 346kN) fogva a még hosszabb törzsű, 787-10-es Dreamliner meghajtására is alkalmas lesz. Ennek az erőforrásnak a forgalomba bocsátása 2016-ban történhet meg, amely a Norwegian számára éppen ideális. Addig azok az üzemeltetők, amelyek Rolls-Royce hajtóművet választottak 787-9-eseikhez, és át is szeretnék venni gépeiket a Trent 1000-C (max. 331.4kN) variánssal kell, hogy beérjék.
A Boeing 787-9-es prototípusa 2013. szeptember 17-én teljesítette szűzfelszállását. Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA), valamint az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) júniusban adták ki típusengedélyüket, miután az első üzemeltető, az Air New Zealand július elején át is vehette első Dreamlinerét.
A Boeing által akkor közölt adatbázis szerint addig 26 ügyféltől összesen 409 darab 787-9-esre sikerült vevőt találni, amely a teljes Dreamliner-család (787-8, 787-9, 787-10) foglalásainak 40%-át teszi ki.