A francia repüléstechnikai beszállító vállalkozás, a Safran csoport tulajdonában álló Sagem az NBAA (National Business Aviation Association) kiállításra időzítette az aktív sidestick prezentálását. Az új fejlesztés az üzleti jetekben és a helikopterekben jelenhet meg elsőként.
A Safran egy a fly-by-wire rendszert használó gépek esetében megmutatkozó komoly hiányosságot küszöböl ki az új fejlesztésű irányító egységével. A sidestickről tudni kell, hogy azok segítségével irányíthatóak az Airbus gépei (kivéve az A300/310-est) és az üzleti típusok jelentős hányada, akárcsak a helikopterek.
A sidestick irányítású gépek egy komoly problémája, hogy nem ad visszajelzést a pilóta számára az ellenerőről, így a gép mozgása nehezebben követhető. Az aktív sidestick kiküszöbölve ezt a hiányosságot képes megfelelő ellenerő kifejtésére, például túlzott terhelés esetén bekeményedik és nehezebben mozgathatóvá válik, túl nagy sebesség esetén pedig a kormány rázásával képes visszajelzést adni a készülődő problémáról. Az új rendszerű botkormány működését mindkét oldalon ülő pilóta érzékelheti, ha a kapitány éppen kormányozza a gépet, akkor a másik oldalon található sidestick ugyanazokat a mozdulatokat hajtja végre.
A Safran a rendszer tesztelésére egy szimulátort épített, mellyel pilóták tapasztalhatták meg, milyen az ha a gép kormányán keresztül érzik az ellenerőket. A földi próbák után a levegőben is megvizsgálják a rendszer működését, a próbarepülések 18 hónapon belül elkezdődhetnek, míg a sorozatgyártás 2017 körül indulhat, a megrendelések függvényében.
A Safran már felvette a kapcsolatot a nagy repülőgépgyártókkal, a francia légierővel és a Dassaulttal, de egyelőre konkrét megrendelésről nem adtak hírt.