A héten megmutatta magát az újonnan felálló Al Maha Airways leendő első Airbus A320-as típusa. Az egyelőre gyári berepülő lajstromot viselő gép az európai repülőgépgyár toulouse-i bázisáról szállt fel teljes festésben.
Al Baker: „sajnos a repülőgép nem fán terem”
Hamarosan átadásra kerülhet az Al Maha Airways első repülőgépe, miután az egyelőre F-WWBV francia gyári lajstromot viselő Airbus A320-as október 29-én sikeresen teljesítette első felszállását, és ezzel kezdetét vette a berepülési program végrehajtása.
Az Al Mahát a Qatar Airways hozta létre azzal a céllal, hogy az szaúd-arábiai leányvállalataként részt vegyen az Öböl-menti ország egyre növekvő belföldi légiforgalmában. Az eredeti tervek szerint a légitársaság az év közepe táján indult volna bérelt repülőgépekkel, de aztán jött a döntés miszerint egy kicsivel később, de inkább vadonatúj gépekkel startolnak.
Konkrét dátumot egyelőre még mindig nem közölt a légitársaság, de várhatóan novemberben, vagy decemberben indulhat el az Al Maha, amelynek ékes bizonyítéka az első vadonatúj Airbus A320-as megmutatkozása.
Az átadást követően HZ-ALA szaúdi lajstromba kerülő gép festéséből egyértelműen kivehető a Qatarral való rokonság: Az Airbus függőleges vezérsíkján, valamint a hajtóművek gondoláin, és a szárnyvégek belső, a törzs felé néző felületein is a jellegzetes Oryx, a Qatar Airways antilopfej szimbóluma köszön vissza zöldben, így igazodva a szaúdi nemzeti színhez. A c/n 6347 gyári számú A320-ast a légitársaság sharklet szárnyvégekkel rendelte, hajtóműnek pedig a CFM56-5B típusát választottak, a International Aero Engines V2500-asával szemben, amelyek egyébként a Qatar-flotta A320-as gépeit hajtják.
A korábbi közlemények alapján az Al Maha 9-10 géppel működne a kezdetekben, majd később ötven gépre készülnek felduzzasztani a flottát. Akbar Al Baker, a Qatar Airways vezérigazgatója idei év eleji nyilatkozata szerint szélestörzsű típusokat is szeretnének majd Al Maha színekben működtetni, amelyekkel egyrészt a nagyobb forgalmú vonalakat, másrészt pedig a távolabbi régiós célpontokat szolgálnák ki.
Mindezek előtt azonban a legfontosabb, hogy az új légitársaság megszerezze a működéséhez szükséges engedélyeit, amelyekről egyelőre szintén nem adtak még hírt. Azt viszont már tudni, hogy az első járatok a főváros, Rijád és Dzsidda között közlekednek majd.