A szerkezetátalakítás és tulajdonos váltás mellet egy komoly tőkeinjekcióra is szüksége volt a gyengélkedő légitársaságnak. A most már biztosabb alapokon nyugvó Monarch, így véglegesíthette a Boeing felé fennálló 30 gépes rendelését.
Fejlesztene a Monarch, de milyen típussal?
Búcsúrepülést szervez a Monarch az Airbus A300-nak
A júliusi Farnborough Air Show alkalmával tett szándéknyilatkozatát véglegesítette most a légitársaság, amely mellé egy 15 gépre szóló opciós vásárlási lehetőség is tartozik, melynek lehívása esetén 45 Boeing 737 MAX-8-as lehet a Monarch flottájában. A 30 gépes megrendelés összértéke 3,2 milliárd dollár körül alakul. A Monarch ezzel a megrendeléssel szeretné egységesíteni a gépparkját.
A légitársaság átalakítási programjában a flotta mérete a jelenlegi 42-ről 34-re csökken mivel jövő év áprilisáig távoznak a szélestörzsű Airbus A330-200-asok és a charter repüléseket végző Boeing 757-200-asok is kivonásra kerülnek. 2015-ben kettő Airbus A321-200-as is távozik a keskenytörzsű gépparkból. Az útvonalhálózat is átalakul, a nyaraló és szabadidő desztinációk kiemelt figyelmet kapnak és a kapacitások függvényében növekedhetnek az ide irányuló járatok frekvenciái, míg a charter és hosszútávú útvonalak megszűnnek.
A tulajdonosi háttér átalakításával a Greybull Capital lett a vállalkozás 90 százalékos tulajdonosa, ezzel 125 millió fontos tőkeinjekciót pumpálva a Monarch Airlinesba. Az intézkedések folyományaként az alkalmazottakat negatívan érintette, hogy akár 30 százalékkal is csökkenhet a fizetésük és a létszámot is 700 fő elbocsátásával kívánják kurtítani.
A légitársaságnak jelenleg hat bázisrepülőtere van, ezek közül az East Midlands megszüntetésre kerül. A többi, London-Gatwick, London-Luton, Manchester, Birmingham és Leeds-Bradford megmarad és a plusz kapacitást ezek között osztják el.
A Monarch Airlines mindössze két év alatt át akarja venni a most megrendelt 30 gépet, így 2018-tól 2020-íg válhat teljesen egységessé a brit fuvarozó flottája.